A workshopon a résztvevők áttekintették egyrészt a National Institute of Aerospace (USA) által készített, a személyi légiközlekedés középtávú fejlődését meghatározó kutatás-fejlesztési roadmap-et ("Research and Development for Safe, Secure and Affordable Air Transportation for every community in America"), azon belül is az infokommunikációs fejlesztési lehetőségeket, másrészt a SATS ("Smart Air Transport System") egyik prezentációját, amely a kisrepülőgépek szélessávú internetes kommunikációjának lehetőségét mutatta be ("NASA: Airborne Internet").
A Corvus Aircraft Kft. ügyvezetője, Gecse Tamás bemutatta, hogy jelenleg a kétüléses repülőgépekbe jellemzően milyen vezérlő és navigációs rendszereket milyen értékben szerelnek be. E bemutatott megoldásokkal csak abban az esetben versenyezhetnek például magyarországi fejlesztők megoldásai, ha azok nagyságrendekkel többet tudnak, illetve kevesebbe kerülnek.
A megbeszélés eredményeként az infokommunikációs kutató-fejlesztő társaságok úgy értékelték, hogy magasabb hozzáadott értéket a jelenlegi megoldásokhoz képest az alábbi területeken teremthetnének:
A következő találkozón (Ballószögön) az MMKlaszter tagjai a repüléstechnikai szakemberekkel közösen, a repülőgépgyártás helyszínén fogják megvizsgálni a körvonalazódó infokommunikációs fejlesztések beépítési lehetőségeit.
További linkek: