A Brandalism elnevezésű aktivista művészcsoport a párizsi klímacsúcsra reagálva médiahirdetéseknek látszó, hekkelt plakátokat helyezett el a francia főváros több pontján, hogy felhívják a figyelmet a világcégek kétszínűségére. 

A művészcsoport 82 aktivistája mintegy 600 köztéri plakátot cserélt ki sajátjára, hogy rávilágítsanak arra, milyen összefüggések vannak a fogyasztás, a reklám és a környezetszennyező vállalatok magatartása között.

Úgy vélik, a nagyvállalatok és a politikusok összejátszanak, és a klímaváltozást nem is veszik komolyan.  Az Air France plakátja egy stewardest ábrázol, aki azt súgja: „Megakadályozni a klímaváltozást? Természetesen nem. Hiszen mi egy légitársaság vagyunk. Továbbra is megkenjük a politikusokat, hogy a környezetszennyezést folytathassuk.

Sajnáljuk, hogy lebuktunk

Egy Volkswagen plakát a közelmúlt károsanyag-kibocsátással kapcsolatos manipulációs botrányra utal. Első látszatra a német vállalat saját hirdetésének tűnik, de a felirat árulkodó: „Sajnáljuk, hogy lebuktunk.”, vagy egy másik: „Közlekedj zöldebben. Vagy legalább színleld azt!”

Az Air France is megkapja a magáét

Joe Elan, a megmozdulás egyik kezdeményezője úgy véli, hogy miközben ezek a vállalatok a klímakonferenciát támogatják – úgy, mint például az egyik legnagyobb környezetszennyező nagyvállalat, az Air France –, valójában ő maguk is a probléma egyik forrásának tekinthetők. Képesek lennének rá, hogy segítsenek, de nem tesznek semmilyen valódi, komoly lépést.