Ártalmatlanul a semmibe zúgva

sziget fesztivál, maximo park
Vágólapra másolva!
A Maximo Park koraesti nagyszínpados koncertjére ellátogató britek és németek valószínűleg nem értékelték, hogy az énekes tudtán kívül a kuruc.info olvasóinak üzent. Az más kérdés, hogy az sem teljesen érthető, hogy miért a Nagyszínpadon kellett a zenekart felléptetni 2012-ben. 
Vágólapra másolva!

A Maximo Park nyár elején, szép csendben megjelent negyedik albumát felvezető videoklip arról szólt, hogy egy fanatikus Maximo Park-rajongó elrabolja az együttes énekesét, Paul Smitht, aki ott kuksol megkötözve a srác szekrényében. Maga az ötlet nem rossz, de pont a Maximo Parkról még népszerűsége csúcsán (tehát öt-hat éve) is nehéz volt elképzelni, hogy fanatikus rajongói lennének, hát még most, amikor valami furcsa okból kifolyólag a Nagyszínpadon játszott, méghozzá nem is rossz időpontban, este hatkor. A newcastle-i együttes már három éve is játszott a Szigeten és már akkor is nagynak tűnt nekik a Nagyszínpad. Pedig az öt, a dobos kivételével feketébe öltözött zenész akkor is és most is odatette magát: tegnap 21 számot lenyomtak a bő egyórás fellépésükön, Smith ugrált, gesztikulált, csinálta a show-t, és a keverőig lazán megtelt nézőtér ímmel-ámmal oda is figyelt rá, de végig az volt az érzésem, hogy ez egy kisebb sátorban jó kis koncert lehetne, itt viszont ártalmatlanul elzúgnak a dalok a semmibe.

Forrás: Rostás Bianka [origo]

Vannak együttesek, amelyek fokozatosan, albumról albumra fejlődve építenek ki egyre nagyobb rajongói bázist, és pályájuk egy szakaszán ki is érdemlik, hogy ilyen kiemelt helyszínen és időpontban játszhassanak, de a Maximo Park sajnos nem ilyen együttes. A zenekart, ha valamikor, akkor egyértelműen az első vagy a második lemez idején kellett volna feltenni a Nagyszínpadra: azok a dalok frissnek és energikusnak hatottak, ráadásul izgága, táncolható alapjaikkal passzoltak is az akkori korszellemhez. A bemutatkozó, 2005-ös A Certain Trigger messze a zenekar legjobb albuma, míg a két évvel későbbi Our Earthly Pleasures még a brit lemezlista második helyén is járt: most is ezek a számok aratták a legnagyobb sikert. A szinte nyom nélkül eltűnt harmadik album vagy az általam már meg sem hallgatott idei lemezről játszott számok alapján a Maximo Park nem tudott igazán fejlődni: ugyanazt a tempós, de nem túl izgalmas brit indie rockot játsszák, Lukas Wooller szintijével és Smith őszinte énekével megfűszerezve. Nem rosszak azok a számok sem, csak nagyon kevés szól amellett, hogy az ember igenis állja őket végig az alkonyati napsütésben, ahelyett, hogy mondjuk leüljön sörözni valahová.

Forrás: Rostás Bianka [origo]

Smith azért derekasan próbálkozik, de amikor semmi reakció nem érkezik a "Koszonom"-jére, akkor meg is állapítja, hogy ez egy nemzetközi fesztivál. Valóban, a nézőtéren szinte csak briteket és németeket látni, akik már nem is tudják értékelni, amikor önkéntelenül is a Kuruc.info olvasóinak kikacsintva köszöni meg az egyik számot úgy, hogy "Thank you, Zsiget!". Az említett külföldiek egyébként leginkább abból a korosztályból kerülnek ki, akik az első két lemez idején voltak egyetemisták: ezeket a számokat kívülről ismerik. A számok kicsit monoton ismétlődése után a szintis, pattogós Our Velocity robbantja ki a közönséget a közönyéből, és a zenekar messze legjobb száma, az elmúlt évtized emlékezetes single-jei közé tartozó, zárásként lejátszott Apply Some Pressure pedig legalább jól zárja ezt a tét nélkülinek ható, koraesti koncertet. A Maximo Parkban sosem volt annyi, hogy valódi stadionrock-zenekarrá fejlődjön, mégis becsülettel helyt állt újra, három év után is, csak éppen semmivel sem sikerült bizonyítaniuk Smithéknek, hogy ismét itt lett volna a helyük. Azzal persze még győzködhetném a közönyösöket, hogy hét éve milyen szuper koncertet adott ez a zenekar a bécsi Arénában, de minek? C+