Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia

Átformálja a diákok agyműködését az internet

Vágólapra másolva!
A diákok képtelenek a tankönyvek olvasására összpontosítani, mivel az internet "újrahuzagolja" az agyukat - állítják szakemberek. A fiatalok, a világháló intenzív használata miatt nem tudnak megfelelően koncentrálni az olyan "lineáris" tevékenységekre, mint az írás, vagy az olvasás.
Vágólapra másolva!

Magyarázatuk szerint az internet arra ösztönzi használóit, hogy egyik honlapról a másikra ugráljanak ahelyett, hogy egyetlen forrásra, például egy könyvre összpontosítsanak. Ez az új asszociatív gondolkodás a diákok többségét képtelenné teszi arra, hogy elmélyüljenek a lineáris diszciplínákban, mint az olvasásban vagy az írásban, mivel agyuk működése átformálódott


A szakemberek arra is figyelmeztetnek, hogy az internet túlzott használata miatt több százezer fiatalnak lesz szüksége gyógyszerre, sőt kórházi kezelésre lelki bajok és betegségek miatt.

A BBC brit közszolgálati televízió dokumentumfilmben mutatta be David Nicholas professzor, a University College London (UCL) egyetem oktatójának kutatását, aki azt vizsgálta, milyen hatással van az internethasználat az agyra.


A professzor vizsgálta elsőként tudományosan az emberek online viselkedését több millió internetes adatot elemezve. Megállapította, hogy tíz emberből négy soha nem tér vissza ugyanarra a honlapra, és az adott portálon csak maximum három oldalt olvasnak el az elérhető több ezerből. Velük szemben viszont azok, akik még az internetes kor előtt nőttek fel, rendszeresen használják ugyanazokat a forrásokat, és nem ugrálnak össze-vissza a weboldalakon.


"A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a jelek szerint az emberek ide-oda ugrándoznak a virtuális világban. Egyik honlapról a másikra szökellnek, csupán egy-két oldalt elolvasva, majd újabb honlapra klikkelnek, ismét átfutnak egy-két oldalt, és ez így folytatódik. Sehol nem töltenek el hosszabb időt" - idézte a professzort a The Daily Telegraph brit napilap.


A professzor az adás elkészítéséhez elemezte azokat a számítógépes kérdőíveket, amelyekre 100 önkéntes válaszolt, és felfigyelt arra, hogy az idősebb generációkkal ellentétben a 12-18 évesek többsége csak a weboldalak felét használta fel a válaszadáshoz, ráadásul az idősebbekhez viszonyítva egyhatodnyi időt fordított az információk tanulmányozására.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről