A Londonba tartó gyorsvonat felismerhetetlenségig kiégett első osztályú kocsijához még mindig nem fértek hozzá a mentőalakulatok. A helyszínen felállított óriásdaruk segítségével várhatóan pénteken szedik szét az összeütközött, egymásba fúródott szerelvényeket, és utána kezdődhet meg a mozdony mögé csatolt, kiégett első osztály átvizsgálása.
A tűzoltóság szóvivője szerint aligha bukkannak további holtestekre a kocsiban, amely a dízelolaj lángralobbanásakor 1000 Celsisus fokon pillanatok alatt kiégett. A legkorszerűbb orvos szakértői eszközöket, DNS-vizsgálatokat kell majd alkalmazni ahhoz, hogy bármely áldozatnak megállapíthassák az azonosságát.
A londoni kórházakban még mindig ötvennél több sérültet kezelnek, 11 utas állapota továbbra is válságos. Az orvosok elmondták, hogy az életben maradt, súlyos égési sérüléseket szenvedőkre több évig tartó bőrátültetés vár, hogy valamilyen módon felépülhessenek.
Londonban péntek délutánra várják a vasúti felügyelet első jelentésének közzétételét a szerencsétlenség feltételezett okáról.
A lapok azonban már tudni vélik, hogy az intercity gyorsvonat fel volt szerelve az oly sokat emlegetett automatikus megállító rendszerrel, csak éppen nem volt bekapcsolva a berendezés. Azonban ez sem segített volna az ütközés elkerülésében, mivel a rendszer csak akkor lép működésbe, ha a mozdonyvezető elvéti a vörös jelzést. Az ütközéskor azonban a gyorsvonatnak volt szabad jelzése, és a Paddington pályaudvarról kifutó helyi érdekű szerelvény váltott pályát valószínűleg a tilos jelzés figyelmen kívül hagyásával.
(MTI)
Korábban:
(1999.10.07.)