A 2016-os amerikai elnökválasztási kampány elveszi a „millenniumi generáció” – a 18–35 közötti fiatalok – kedvét a voksolástól, miközben e nemzedék lélekszáma elérte a második világháború után született „baby boom” generáció, azaz a 52–70 év közöttiek létszámát.
A Reuters és az Ipsos közös közvélemény-kutatása szerint a 18 és 34 év közötti amerikaiak kevesebb valószínűséggel mennek el szavazni 2016-ban az elnökválasztáson, mint azt 2012-ben tették az akkori 18–34 év közöttiek.
Az Amerika-szerte végzett felmérés szerint a korosztály 52,2 százaléka mondta azt, hogy biztosan, vagy majdnem biztosan részt vesz a választáson november 8-án,
míg a négy évvel ezelőtti elnökválasztáson ez az arány még 56,1 százalék volt.
Elemzések ezt a csökkenést főként a jelöltek személyére és a kampány negatív felhangjaira vezetik vissza. Néhány politológus egyenesen attól tart, hogy az idei elnökválasztás a választópolgárok egy teljes nemzedékének választói magatartásán nyomot hagy.
Az elmúlt fél évszázadban egyre kevesebb fiatal járult a szavazóurnákhoz az Egyesült Államokban.
A fiatal amerikaiak körében a politikai jobb- és baloldalon egyaránt találni okot arra, miért elégedetlenek a politikai elkötelezettségüknek megfelelő párt jelöltjével.
Egy friss felmérés jól szemlélteti a fiatal generáció frusztrációját. A megkérdezettek 53 százaléka inkább várna egy, a világot elpusztító meteort, mintsem hogy a republikánus Donald Trump legyen az elnök, viszont ugyanezt mondta a válaszadók 34 százaléka a demokrata párti Hillary Clintonról is.