A Kantar piackutató-intézet legfrissebb, áprilisra és májusra vonatkozó statisztikái szerint a kisjövedelmű francia családok már úgy végzik a bevásárlásaikat, hogy a hipermarketek egyes polcsorait messziről elkerülik.

Az infláció miatt pénzügyi nehézségekkel küzdő családok élelmiszerre elköltött kiadásai 3,2 százalékkal csökkentek a franciaországi bevásárlóközpontokban az előző év azonos időszakához képest.

A fogyasztás visszaesése pedig már nem csak számokban mérhető, hanem az üzletekben is láthatóvá vált: a hipermarketekben a friss termékeket kínáló hűtőpolcok környéke elnéptelenedett, mert a szerényebb jövedelműek ezeket a termékeket már túl drágának tartják. Így a kisjövedelmű családok 22 százalékkal kevesebb húst és 26,4 százalékkal kevesebb sajtot vásárolnak, valamint 33 százalékkal kevesebb felvágottat esznek.

Azonban nem csak az alacsony jövedelműek fogyasztása esett vissza átlagosan 13 százalékkal, már a jobb módú franciák is 10,2 százalékkal kevesebb élelmiszert vásárolnak.

Franciaországban jelenleg csak néhány olyan élelmiszerkategória van, amelyben folyamatosan nő a fogyasztás. A franciák folyamatosan és nagy mennyiségben halmozzák fel otthonaikban a mustárt (+13,9%), az étolajat (+15,5%), a tésztaféléket (+7%) és a kukoricakonzervet (+24%).