Csak május elején lehet majd hivatalosan kihirdetni a múlt vasárnapi San Marinó-i Nagydíj végeredményét, akkor dől el, hogy Jenson Button megtarthatja-e harmadik helyét. A versenyt követő mérlegelésen az angol autója üres tankkal állítólag alatta maradt a minimálisan előírt hatszáz kilós limitnek, s noha a versenybíróság végül szabályosnak minősítette a gépet, az FIA megfellebbezte az ítéletet.
A szövetség alaposan ki akarja vizsgálni az esetet, ezért a fellebbezés nem jelenti Button automatikus kizárását. Az FIA párizsi főhadiszállásán május 4-én, azaz négy nappal a Spanyol Nagydíj előtt tartják azt a meghallgatást, amelyen a BAR csapatfőnöke, Nick Fry magyarázattal szolgálhat a történtekre.
Az ügyet bonyolítja, hogy Button BAR 005-ösét a verseny után benne maradt benzinnel mérve hatszáz kiló feletti eredmény jött ki, s a versenybírák külön kérésére végezték csak el a második, szabálytalan eredményt hozó mérést. A szabálykönyv értelmében egy autó soha nem kerülhet hatszáz kiló alá egy futamon, ellenkező esetben ugyanis lehetővé válik például, hogy a starthoz egy "pillekönnyű" gépet állítanak oda, amelyet utóbb rátankolással tesznek szabályossá.
A BAR közleménye szerint Fry ugyanazokat az adatokat kívánja prezentálni az FIA-nek, amelyeket Imolában is bemutatott. "Bízunk benne, hogy másodszor is be tudjuk bizonyítani: minden tekintetben az FIA előírásai szerint jártunk el."
Boxutcai pletykák szerint a BAR megpróbálta kijátszani a szabálykönyv vonatkozó passzusát, s immár egy éve (!) túl könnyű autókkal áll rajthoz, amelyet utóbb rátankolással ellensúlyoz. Amennyiben a híresztelések igazak, az FIA "füles" alapján szállhatott rá a brackleyiekre.