Annak ellenére, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) már a 2015-ös idényre is nevezési jogot biztosított Gene Haas új Forma-1-es csapatának, az amerikai üzletember úgy döntött, egy évvel későbbre halasztja a debütálást. Haas már a múlt héten elmondta, nem biztos benne, hogy 2015-re rendesen fel tudnának készülni, de a következő idényben már mindenképpen rajthoz szeretne állni.
„Az a tervünk, hogy 2016-ban már biztosan elinduljunk a Forma-1-ben. Teljesen elkötelezettek vagyunk emellett” – nyilatkozta Haas a napokban a Forbes magazinnak. „Nem hiszem, hogy bármilyen kétség felmerülne ezzel kapcsolatban. Szerintem a későbbi debütálás előnyünkre válik majd, hiszen több időnk lesz a tervezésre és a Kannapolisban végzett tervezési munkákra.”
Haas továbbra is kitart amellett, hogy amerikai központtal szeretné működtetni az istállót. „A NASCAR csapatunk bővítésének részeként már november óta dolgozunk egy ottani létesítményen” – magyarázta. „Egy hónapon belül elkészül a NASCAR részlegünk, további egy hónap múlva pedig a Forma-1-es rész is működőképes lesz, ezért beköltözhetünk.”
Az amerikai hozzátette, nehéz döntés volt a debütálás elhalasztása. „Én személy szerint nagyon szívesen elindítottam volna a csapatomat 2015-ben is. Nehéz volt nemet mondani, mert tényleg ezt akartam” – magyarázta. „De mindig tudtuk, hogy az első év nagyon nehéz lesz – a későbbi debütálással viszont valószínűleg csak az első 6 hónap lesz rendkívül kemény, hiszen felkészültebbek leszünk.”
Az Autosport közben úgy tudja, egy másik jelentkező, a Colin Kolles által irányított, egy román befektetőcsoport által pénzelt Forza Rossa Racing is megkapja a Forma-1-es licenszet a 2015-ös idényre. A csapat célja állítólag az, hogy jövőre valóban ott legyenek a rajtrácson, de náluk is felmerülhet a halasztás lehetősége.
Kolles korábban a Midland, Spyker, majd Force India néven induló csapatot irányította, később pedig a HRT csapatfőnöke lett. A román származású, de Németországban élő üzletember már most több komoly mérnököt alkalmaz – neki dolgozik például a HRT korábbi főtervezője, Paul White is. Az F1-es projektet a román egészségügyi miniszter, Ion Bazac vezetné, aki egyben a Ferrari romániai importőre is. Emiatt sokan arra számítanak, hogy a Forza Rossa az F1-ben is Ferrari motorokkal indul majd, de a Renault neve is felmerült lehetséges partnerként.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!