Vágólapra másolva!
A szövetség csak akkor indítana vizsgálatot a vitatott felfüggesztést használó csapatok ellen, ha az ellenfelek óvást nyújtanak be. A McLaren az első istálló, amely megerősítette, hogy biztosan nem használja a FRIC-et Németországban.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten alaposan meglepte a Forma-1-es istállókat, amikor levélben közölte velük, hogy a többségük által évek óta használt interlink felfüggesztés - amelyet a FRIC rövidítéssel emlegetnek – nem felel meg az előírásoknak. A figyelmeztetés ellenére az FIA nem tiltotta be azonnal a rendszer használatát, hanem lehetőséget adott a csapatoknak arra, hogy a következő idény elejéig még legálisan használják a speciális felfüggesztést, amely a hosszanti és oldalirányú terhelések során is állandó szinten tartja az autók hasmagasságát.

A tiltás elhalasztására azonban csak akkor kerülhetne sor, ha ebbe az összes istálló beleegyezne, amire a hírek szerint vajmi kevés az esély. Ezért a FRIC-et használó csapatokat már a Német Nagydíjtól kezdve büntetheti az FIA, amennyiben bebizonyosodik, hogy bent hagyták az autójukban az egyesek szerint fél másodperces előnyt jelentő felfüggesztés-rendszert.

Noha az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting nemrég arra utalgatott, hogy az FIA át fogja vizsgálni az autókat, a szövetség álláspontja a legutóbbi hírek szerint megváltozott: csak akkor fogják jelenteni a vélt szabálysértést a sportfelügyelőknek, ha valamelyik istálló óvást nyújt be a riválisai ellen. Az FIA egyik munkatársa elmondta, önszántukból nem szeretnének beleavatkozni az ügybe, óvás esetén azonban kénytelenek lennének átvizsgálni az autókat.

A McLaren megerősítette, hogy nem fogja használni a FRIC-et Hockenheimben Forrás: AFP


„Arra is lenne lehetőségünk, hogy jelentést tegyünk a sportfelügyelőknél, de mi inkább egy ésszerűbb megoldást szeretnénk elérni” – mondta az FIA forrása, aki hozzátette: a szövetség továbbra is szeretné rábírni az istállókat, hogy ne nyújtsanak be óvást az ellenfelek autói ellen. Ezt azonban állítólag nehéz lesz elérniük, a hírek szerint ugyanis a Ferrari, a McLaren és a Caterham is óvásra készül, amennyiben valamelyik csapat használja a rendszert Hockenheimben.

A McLaren biztosan változtat

Noha a FRIC kiszerelése miatt lényeges változtatásokat kell elvégezni az autókon, úgy tűnik, a legtöbb istálló nem fog kockáztatni, és a hétvégi Német Nagydíjon újra hagyományos rugókat és lengéscsillapítókat fognak használni a hidraulikus rendszer helyett. Az Auto Motor und Sport már a múlt héten megírta, hogy információik szerint a Mercedes és a Red Bull nem fogja használni a FRIC-et Hockenheimben, de hivatalosan még egyikük sem erősítette meg az információt.

Egy harmadik csapat, a McLaren azonban hétfő délután megerősítette, hogy nem fogják használni a speciális felfüggesztést Németországban. „A McLaren szándéka jelenleg az, hogy nem fogja alkalmazni a FRIC felfüggesztést a Német Nagydíjon” – mondta a csapat egyik szóvivője az Autosportnak. „A McLaren az ügy során az FIA előírásaihoz fog igazodni.”

A szaksajtó szerint szinte biztos, hogy az istállók többsége a McLaren példáját követi majd, és kiszereli az autójából a kérdéses felfüggesztést. Az is előfordulhat azonban, hogy egyes csapatok a versenyhétvége előtti csütörtökön vizsgálatnak vetik alá az autójukat, hogy megtudják, valóban szabálytalannak minősítik-e a megoldásukat. Amennyiben illegálisnak ítélik a rendszert, a szabadedzések megkezdése előtt még büntetlenül változtathatnak az autóikon.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!