Következő mérkőzések
Lengyelország
15:002024. június 16.
Hollandia
Szlovénia
18:002024. június 16.
Dánia
Vágólapra másolva!
Az összes tartozásuk az egymillió fontot is elérheti, számos vállalatnak nem fizettek időben. A pályán továbbra is jó teljesítményre számítanak, Grosjean a Hungaroringen pontszerzéssel feledtetné a silverstone-i fiaskót.

A Lotus régóta küzd komoly anyagi problémákkal, az elmúlt hetekben azonban a szokásosnál is pesszimistább hírek jelentek meg a jövőjükkel kapcsolatban. Állítólag hónapok óta nem tudnak fizetni a partnereiknek, a sebességváltó-alkatrészeket gyártó, Xtrac nevű vállalat pedig már meg is unta a várakozást, és a csapat felszámolását kezdeményezte egy londoni cégbíróságon.

A Lotus ezzel csődközelbe kerülhet, ráadásul az F1-es szakíró, Christian Sylt szerint az Xtrac csak egy a számos vállalat közül, akiknek tartoznak. Az istálló a bírósági iratok alapján összesen 27 számla kifizetésével késik, és a tartozásuk az egymillió fontot is elérheti. Amennyiben nem tudják rövid időn belül rendezni a tartozásaikat, több vállalat is ellenük fordulhat.

A Lotus ügyvezető igazgatója, Matthew Carter nemrég nyugodtan nyilatkozott a csapat helyzetéről, a saját istállóra vágyó Renault viszont egyes források szerint arra számít, hogy az istálló hamarosan csődvédelem alá kerül, ők pedig visszaszerezhetik a többségi tulajdonrészüket.

A Lotus komoly problémákkal küzd Forrás: AFP

Jó versenyre számítanak

Az anyagi gondok ellenére a Lotus a pályán igyekszik felvenni a versenyt a nagyobb istállókkal, bár idén egyelőre nem sikerült kiaknázniuk az autójukban rejlő lehetőségeket. Romain Grosjean és Pastor Maldonado egyetért abban, hogy az E23-assal minden versenyen erős pontszerző helyeken kellene célba érniük, ez azonban különböző problémák miatt csak ritkán sikerül. A legutóbbi versenyen, Silverstone-ban például az első kört sem tudták befejezni, miután a két pilóta a rajt után kiütötte egymást.

Grosjean bízik benne, hogy a hétvégi Magyar Nagydíjon sikerül feledtetniük a kínos silverstone-i szereplést. „A Hungaroring nem egy tempós pálya, ezért itt nem jelent majd előnyt a magas végsebességünk, de a lassú szakaszokon is sokat javult az autónk" – magyarázta. „Ha jól kezdjük a hétvégét, akkor értékes pontokat szerezhetünk a nyári szünet előtt."

A francia egyébként szereti a Hungaroringet, és az eddigi Magyar Nagydíjakról is szép emlékeket őriz. „Ez egy remek pálya, és az elmúlt években feküdt is az autónknak" – nyilatkozta. „Tetszenek a pályán lévő szintkülönbségek, és a kanyargós szakaszokat is szeretem. Eddig szinte mindig gyors voltam, amikor itt versenyeztem, 2013-ban pedig itt hajtottam végre pályafutásom egyik legjobb előzési manőverét – igaz, megbüntettek érte, mert néhány centivel átléptem a vonalon" – utalt a Felipe Massával folytatott csatájára.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Mindent egy helyen az Eb-ről