MONZA, ITALY - SEPTEMBER 04: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during the Formula One Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 4, 2016 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160904-00828 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Tudta, hogy ellenfele sportszerű versenyző, ezért nem számított arra, hogy összeakadnak. Verstappennel a lefulladásgátló szúrt ki, de a Red Bull így is elégedett Monza után.
Az év eddigi leglátványosabb F1-es előzését mutatta be Daniel Ricciardo az Olasz Nagydíjon. A Red Bull versenyzője az 6. helyen haladt, és szuperlágy abroncsainak köszönhetően előnyben volt az 5. helyezett Valtteri Bottashoz képest, amikor a szokásosnál messzebbről indított támadást a Williams pilótája ellen. Bottast is meglepte a manőver, de felismerte, hogy tehetetlen a sebészi pontossággal vezető Ricciardo ellen, és utat engedett ellenfelének.
„Egyszerűen ráhajtottam” – mondta Ricciardo a Sky Sportsnak. „A futam közepén sokáig Valtteri mögött autóztam. Később, amikor utolértem, elkezdte tönkre tenni az abroncsait, úgy voltam vele, hogy ennél közelebb nem fogok kerülni, úgyhogy miért ne próbáljam meg? Nem akartam úgy zárni a vasárnapot, hogy meg sem kíséreltem az előzést. Tudtam, hogy nem fog nekem ütközni, és balesetet okozni. Végül nem értünk össze, úgyhogy jó móka volt.”
Ricciardo elismerte, hogy az utóbbi futamok sikerei után nehezére esik lemondani a dobogós helyről, de tudja, hogy a Red Bullnak kevésbé feküdt a monzai pálya, ezért kármentésre hajtottak, és ez az 5. hellyel esetében meg is valósult. Az előzésre visszatérve elmondta, hogy Bottas nem szokott piszkos eszközökkel versenyezni, és bár nem volt biztos abban, hogy jó ötlet belevágni az előzésbe, nagyon jó érzés volt számára, amikor sikerült végrehajtani azt.
Az eddigi kedvenc előzésemet (Sebastian) Vettel ellen hajtottam végre, pont itt, 2 évvel ezelőtt. A fékutak nagyon hosszúak itt, és ez jó lehetőségeket teremt. Mókás volt.”
Bár a Red Bull számára az 5-6. hely lett volna az ideális eredmény, erről már a rajtnál lemondhattak, mert Max Verstappen kishíján lefulladt, és visszaesett a középmezőnybe. Christian Horner csapatfőnök azonban így is elégedett volt, mert Európát elhagyva továbbra is maguk mögött tudhatják a Ferrarit a konstruktőri világbajnokságban, és Szingapúrban akár ismét növelhetik az előnyüket. Ricciardo előzése kapcsán Horner is csak elismerően tudott szólni.
„Olyan messziről jött, hogy szüksége volt Valtteri együttműködésére, hogy átjusson rajta. Nagyon elégedett volt saját magával, de ez érthető is. Egy körön belül aztán Max is remek munkát végzett Sergio (Pérez) ellen, úgyhogy bár buktunk néhány pontot a Ferrarival szemben, remélhetőleg a következő pályák majd jobban kedveznek nekünk” – magyarázta.
Verstappen versenye ezúttal a szokásosnál kevésbé látványosra sikerült.
„Felengedtem a kuplungot, aztán bekapcsolt a lefulladásgátló, elég szerencsétlen volt az egész” – indokolta visszaesését a rajtnál, de úgy vélte, utána „elég jól mentem. Kezdtem utolérni az elöl lévő autókat. Előzni viszont igen nehéz volt, mert ez kissé kinyírja az ember abroncsait, különösen a második etapban. Az utolsó etap viszont már jól ment.”
Ricciardo továbbra is 18 pont előnnyel őrzi a 3. helyet az egyéni pontversenyben, a Red Bull 11 egységgel maradt a Ferrari előtt.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!