MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 19: Daniel Ricciardo of Australia drives the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer ahead of Kevin Magnussen of Denmark drives the (20) Renault Sport Formula One Team Renault RS16 Renault RE16 turbo on track during qualifying for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 19, 2016 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160319-00211 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nagy fegyverténynek tartják, hogy a Kanadára tervezett új motorváltozatot már Monacóban kipróbálták, de a további újításokkal már a következő szezonnak akarnak megágyazni.
Titkos esélyessé lépett elő a Red Bull a Renault továbbfejlesztett motorjának köszönhetően a Monacói Nagydíjon, de a francia gyártó az ígéretes szereplés ellenére sem kapcsol támadó üzemmódba, és az eredeti terveiknek megfelelő ütemben folytatják az erőforrásuk fejlesztését.
„Csak akkor, ha az segít minket jövőre” – felelt Rémi Taffin, amikor a Motorsport.com arról kérdezte, hogy várhatók-e még az idén további jelentős fejlesztések. „Jelenleg nincsenek olyan terveink, hogy egy adott versenyen bemutatunk nagyobb újításokat. Először a mostani változatot kell működésre bírnunk, és a legtöbbet kihozni belőle, aztán ha a jövő évi fejlesztések közül valamit az idén is használni tudunk, akkor meg fogjuk tenni.”
Taffin leszögezte, hogy a céljuk elsősorban az, hogy az első 2017-es versenyen megküzdhessenek a Mercedesszel, és ehhez tartják magukat. „Nyilvánvalóan próbálunk olyan versenyképesek lenni, amennyire csak lehetünk, ezért is volt nagy tett, hogy előre tudtuk hozni a B motorváltozat bemutatását, szerintem ez mindenkinek jót jött.”
A Renault-nak még mindig több fejlesztési zsetonja van, mint a többi gyártónak,
de Taffin szerint ez nem lényeges, mert nem mindegy, hogy mekkora előrelépést tudnak tenni a zsetonok felhasználásával. „A tavalyi év végén sok zsetont elköltöttünk, de ez nem volt túlságosan gyümölcsöző, mert nem tudtunk mindent beleadni. Ezért az idei első verseny előtt elhasznált hat zseton nagy lökést adott nekünk, majd az újabb három is.
Most érik be a tavalyi munkánk.”
A francia gyártó képviselője megerősítette, hogy a belső égésű motoron fejlesztettek jelentős mértékben, különösen a gyújtás terén, amit hatékonyabbá tettek, gyakorlatilag az égéstér átalakítása vitte el a Monaco előtt felhasznált három zsetont. A Renault felzárkózása még a márka nagykövetét, Alain Prostot is meglepte.
„A motorral kapcsolatos javulás eléggé meglepő, de ez is tipikus az F1-ben” – nyilatkozta az Autosportnak. „Változnak a helyzetek. Az ember néha megfizet azért, mert hoz egy döntést, és néha azért, mert nem hozza meg azt két-három évvel azelőtt, hogy elkötelezi magát valami mellett” – utalt arra, hogy
a Renault az utóbbi években csak motorszállítóként volt jelen az F1-ben, és tavaly az is felmerült, hogy kiszállnak a sportból.
„Bebizonyították, hogy jó motorokat tudnak készíteni. Nincs okuk arra, hogy a motor rossz legyen, de így is kellemes meglepetést okoztak.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!