Pulzusmérős kesztyű segíthet a Forma-1-es baleseteknél

F1 Grand Prix of Singapore - Practice P-20170915-00517 SINGAPORE - SEPTEMBER 15:  Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive during practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 15,
SINGAPORE - SEPTEMBER 15: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing prepares to drive during practice for the Formula One Grand Prix of Singapore at Marina Bay Street Circuit on September 15, 2017 in Singapore. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20170915-00517 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Hungaroringen már kísérleteztek vele, Austinban folytatják. Már az előtt tájékoztathatja az orvosokat a pilóta állapotáról, hogy odaérnének hozzá.

A Magyar Nagydíj hétvégéjén már kipróbálták azt az új, biometrikus szenzorokkal ellátott pilótakesztyűt, amellyel most, Austinban is folytatják majd a kísérletezést.

Az eszköz tenyér felőli oldalába épített könnyű optikai szenzor a versenyző pulzusát és véroxigénszintjét képes folyamatosan mérni,

majd egy vezeték nélküli jeladón keresztül az orvosi autóba továbbítani, ha az 500 méteres körzetén belül található. Ezáltal egy baleset esetén már az előtt fontos információkkal látja el az orvosokat a szerencsétlenül járt pilóta állapotáról, hogy a helyszínre érnének. Mivel a kesztyű saját akkumulátorról kapja az áramot, akkor is tovább képes működni, ha az autó esetleg súlyosan megrongálódik.

Biometrikus szenzorokat építenek a kesztyűbe Forrás: Getty Images / Red Bull Content Pool/Mark Thompson

A fejlesztés az F1 jelenlegi főorvosának, Ian Robertsnek, valamint az orvosi autó sofőrjének, Alan van der Merwének a közös projektje.

– magyarázta Van der Merwe. – Lehet, hogy fél percig eszméletlen, de ez soha nem derül ki, mert ő nem árulja el. Az ilyen jellegű információk segítenének a pilótáknak és a csapatoknak, mert könnyebben átláthatóvá tennék számunkra a helyzetet, és így megalapozottabb döntéseket tudnánk hozni."

Roberts hozzátette, hogy a Forma-1 a technológia kutatólaboratóriuma lehet, „mert ha egy egy F1-es autó pilótafülkéjében is működik, akkor más, hasonlóan ellenséges környezetben is beválhat."

Az austini hétvégén a Red Bull, a Force India és a Haas fogja kipróbálni a kesztyűket, de hogy konkrétan melyik versenyzőik, az még nem tisztázott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!