Az MP4-X után újabb koncepcióautóval állt elő a McLaren, egészen pontosan annak testvérvállalata, a McLaren Applied Technologies. A 2015-ben megálmodott korábbi tervekkel ellentétben ezúttal nem csak a jövő F1-es autóját alkották meg, hanem tovább mentek, és a versenypályák, valamint a nézői élmény változását is igyekeztek megjósolni. A minden szempontból sci-fibe illő tanulmánnyal a McLarennek az a célja, hogy vitát indítson a motorsportot érintő technológiai és szórakoztatóipari változásokról, ezzel elősegítve, hogy a grand prix-versenyzés jövője a nézők igényeinek megfelelően alakuljon.
Az új koncepció az MCLExtreme nevet kapta, ami passzol is hozzá, hiszen mai szemmel nézve minden téren extrém megoldásokat vonultat fel. Az autó aktív aerodnimaikai elemeket fog használni a teljesítmény maximalizálása, valamint az energia-felhasználás minimalizálása érdekében. Menet közben az oldaldobozai alakot tudnak váltani,
a csökkenő légellenállás pedig 500km/h-s csúcssebességet tehet elérhetővé a narancssárga torpedónak, amelynek abroncsai öngyógyítók lesznek.
Vélhetően sok szurkoló bánatára a McLaren szerint a jövő F1-es autója elektromos meghajtású lesz, az akkumulátorainak feltöltésére pedig természetsen a legfejlettebb technológiákat használja majd.
A pilóta is már-már inkább lesz űrhajós, mint autóversenyző, aki a csapat mérnökei helyett a pilótafülke mesterséges intelligenciájára támaszkodik a megfelelő stratégia megalkotásánál.
A versenyzőket a mai glória helyett már a vadászgépekre hajazó plexi fogja védeni, amely mindenfajta becsapódásnak ellenáll, viszont a mai autókénál többet enged láttatni a kormány mögött végzett munkából.
Ha még mindig nem elég a sci-fibe illő részletekből, a korábbi, MP4-X névre hallgató koncepcióhoz képest a McLaren most még tovább ment, és nem csak az autót, hanem a pályát is elképzelte, amelyen 2050-ben az F1-es futamokat rendezik. Az ötletet nem teljesen maguktól vetették papírra, részletes kutatást végeztek, amely során rajongókat kérdeztek arról, hogy szerintük miként fog változni az autótechnológia.
Ez alapján a jövőbeni pályák kanyarjai döntöttek lesznek a nagyobb kanyarsebesség elősegítésére, maga a pálya képes lesz alkalmazkodni az időjárási körülményekhez, a bokszutcájában pedig a versenyzők erre alkalmas felületeken tölthetik fel autójuk akkumulátorait.
A nézők szórakozásának növelésére lesznek úgynevezett „blackout-zónák", ahol a versnyzőket nem segíti majd a mesterséges intellgencia, és a csapattal sem kommunikálhatnak. A szurkolói élményt átlátszó tetők fokozzák.
A magas sebesség jelentette extrém terhelést a vadászpilótákéhoz hasonló G-ruha teszi majd elviselhetővé a pilótáknak, akiknek érzelmi állapota megjelenik az autókon, a mesterséges intelligenciával működő másodpilóta pedig menet közben is tanulni fog a versenyzőtől. Természetesen a már ma is óriási népszerűségnek örvendő e-sportot sem hagyták ki a buliból, az e-sportolók a valódi versennyel azonos időben, virtuális résztvevőként küzdhetnek meg az igazi pilótákkal.