A Racing Point az elmúlt években, még Force Indiaként rendre azzal hívta fel magára a figyelmet, hogy a mezőny nagyjából legkisebb költségvetésből gazdálkodó istállójaként olyan helyezésekért harcolt, amelyekért az anyagiak alapján alap esetben nem lehetett volna képes. Az istálló tavalyi tulajdonosváltása aztán kiszélesítette a csapat lehetőségeit, a Lawrence Stroll kanadai milliárdos vezette konzorciummal nőtt a költségvetés, aminek hatásai egyelőre nem érződnek, viszont a szezon későbbi szakaszában már fognak. Az Andy Green vezette technikai stáb ugyanis olyan jelentős fejlesztési csomaggal készül a nyári szünet előttre, hogy szinte már új autót építenek, és ami ennél is lényegesebb, változtatnak az aerodinamikai koncepción.
Az idei szezon előtti teszteken körvonalazódott az a két fő irány, amelyet a csapatok képviselnek az aerodinamikával. Az idei évre változtak a szabályok ezen a téren, mostanra pedig egyértelműnek látszik, hogy az új regulákhoz a Mercedes alkalmazkodott a legjobban, míg a Ferrari elmaradt a várakozásoktól. A téli teszteken úgy tűnt, hogy ennek pont az ellenkezője az igaz, Toto Wolff akkor úgy nyilatkozott: egy koncepcióváltás hónapokba telne. Erre végül a jelek szerint a Ferrarinak lehet szüksége, a vörösöknél a legtöbb jel ugyanis arra utal, hogy az ő irányvonaluk a zsákutca. Ezt megerősítheti a Racing Point döntése,
az első szárny terén a silverstone-i alakulat ugyanis a Ferrari által járt utat követi, most pedig úgy határozott, hogy szakít ezzel a koncepcióval, és a július végi Német Nagydíjra időzíti az új bevetését.
„Az nagy dobás lesz, ráadásul aerodinamikai filozófiát is váltunk, úgyhogy nagy dolognak ígérkezik – nyilatkozta Otmar Szafnauer csapatfőnök az Autosportnak. – Meg kell próbálnunk olyan gyorsan bevetni ezt a fejlesztési csomagot, amilyen gyorsan csak tudjuk, remélhetőleg még a Magyar Nagydíj előtt."
Az istálló nemrég jelentette be, hogy a Toyota kölni szélcsatornájáról a Mercedes brackley-i létesítményére vált, valamint köztudott, hogy a forrásai sem annyira korlátozottak, mint korábban, amelyet a Barcelonába vitt, leginkább az autó első részét, a szárnyakat és felfüggesztést érintő fejlesztések is alátámasztanak.
Ezzel együtt egy teljesen új koncepcióra váltani nem kis feladat szezon közben, Szafnauer szerint azonban nem is olyan rizikós, mint amilyennek tűnik.
„Nem, ez egyáltalán nem kockázatos, szerintem más csapatok már elkezdték azt, amit mi is próbálunk – nyilatkozta a csapatfőnök. – Sok dolog fog változni, az autó áramlási térképe nagy mértékben más lesz.
Ez a helyes irány, egy olyan irány, ami segíten fog abban, hogy az autót a végtelenségig tudjuk fejleszteni."
Szafnauer fejlesztési potenciál növelésére tett megjegyzése ugyancsak összhangban áll azzal az elmélettel, hogy a Mercedes által követett aerodinamikai koncepció nagyobb teret ad a fejlesztésre, mint a Ferrari Racing Point által is járt útja.
Andy Green technikai igazgató részletesen is elmagyarázta, hogy pontosan mi az, amit nem tudnak orvosolni a jelenlegi autóval, valamint Mattia Binottóhoz, a Ferrari csapatfőnökéhez hasonlóan ő is arról beszélt, hogy a barcelonai pálya világított rá több gyengeségükre. „A barcelonai nehéz pálya volt nekünk, különösen azzal az egyensúllyal, amellyel az utóbbi pár évben dolgoznunk kellett. Ez olyasmi, amit jó ideje nem tudtunk kiküszöbölni, viszont most jönnek az új alkatrészek, szinte egy új autó érkezik a nyári gyárleállás előtt. Remélhetőleg orvosolni fogja néhány problémánkat, amelyek a barcelonaihoz hasonló pályákon jelentkeznek.
A hosszú, elnyújtott kanyarok okoznak gondot, az ilyenekben túlságosan igénybe veszi az autónk a gumikat, nem tudjuk megtartani a jó egyensúlyt a teljes kanyar során.
Az autónak lehet, hogy jó az egyensúlya a kanyar közepén, a végén vagy az elején, a teljes kanyar során azonban nem. Ezzel szenvedünk jelenleg."