Tavaly a háttérbe húzódott, szeptember végén pedig elhagyja a Mercedest a csapat világbajnoki autóinak főtervezője, Aldo Costa. Az olasz szakember az idei szezon során már csak tanácsadóként vett részt a munkában, elsősorban az volt a feladata, hogy átmenetet biztosítson, és felkészítse munkatársait arra, hogy nélküle is boldoguljanak.
Costa a FIA sportrészlegénél, az Abarthnál kezdte a pályafutását, majd 1988-tól a Minardinál dolgozott, egészen a technikai igazgató posztjáig jutott. 1995-ben csatlakozott a Ferrarihoz, 1998-tól a legendás Rory Byrne asszisztense lett, 2004-től át is vette a dél-afrikai szakember helyét, és a 2005-ös autó már az ő keze nyomát viselte.
Az olasz szakember 2006-tól tervezési és fejlesztési igazgató lett a Ferrarinál, 2007-től technikai igazgató, 2011-ben viszont a világbajnoki címek elmaradása láttán lemondott és csatlakozott a Mercedeshez, amit akkor még Ross Brawn irányított. Costa rögtön a 2013-as autón kezdett el dolgozni, amivel Lewis Hamilton megnyerte a Magyar Nagydíjat.
A Mercedes 2014 óta tartó sikerszériája során az összes világbajnoki autót Costa jegyzi mérnökigazgatóként,
és a szakmai sikerei mellett remek emberi kapcsolatokat is kialakított, egyebek mellett Toto Wolff csapatfőnökkel. Ennek is köszönhető, hogy a távozása tervezetten és békésen zajlik, ilyen pozíciókhoz képest rövid felmondási idővel. Costa a pályafutását 2020 januárjától hazájában, Olaszországban folytatja a Dallara technikai igazgatójaként.
A Mercedes közleményében Costa elmondta, már a Forma-1-en túl keresett magának új kihívást, és „nagyteljesítményű autóipari projektek” terén kívánja hasznosítani a tudását. Kiemelte, hogy pályafutása elején megkereste Giampaolo Dallarát munkalehetőség kapcsán, akkor nem kapott állás, de „sok ajtót megnyitott nekem az iparágban”, ezért úgy érzi, most bezárul a kör a csatlakozásával.
Az egyik személyes szenvedélyem, hogy mentoráljam és segítsem a fiatal tehetségek kibontakozását, arra fogok összpontosítani, hogy vonzzam és fejlesszem a jövő olasz mérnökeit a Dallaránál”
– mondta Costa. Andrea Pontremoli, a Dallara vezérigazgatója hozzátette, honfitársa komoly szaktudást visz haza az olasz autóipari klaszterbe, és „a fiatal motorsport- és sportautó-rajongók nevelésének egyik pillére” lesz. A „pillér” szót használta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is, aki szintén méltatta a távozó szakembert.
„Ugyanazzal a méltósággal és szakmaisággal távozik, ami jellemezte a nálunk töltött éveit. Aldo szenvedélye a versenyzés iránt élénken él, a mérnökirodában és néha a pilótafülkében is. Szeretett volna hazatérni Olaszországba, hogy több időt tölthessen a családjával, de még mindig sok energia és nagy szakértelem lakozik benne, amivel segítheti a motorsport-közösséget.”
„Az új szerepköre a Dallaránál szenzációs lehetőség, és örülök, hogy ilyen méltó munkakört, amelyben folytathatja a pályafutását, és hasznosíthatja a tudását a globális motorsportok szinte minden szintjén. A Mercedesnél mindenki nevében nagyszerű sikereket kívánok neki a következő fejezet során.”