Az idén még Racing Point néven, várhatóan a már ismert, rózsaszín arculattal áll rajthoz az 1991-ben Jordan néven alapított, majd Midland, Spyker és Force India márkanév alatt is versenyző silverstone-i istálló, de 2021-től átalakul az Aston Martin gyári csapatává, miután Lawrence Stroll a versenyistálló után az autógyártóban is részesedést vásárolt.
Ez első ránézésre mindkét fél számára kedvező, mert a Racing Point így egy világszerte ismert márkát ölthet magára, az Aston Martin pedig tőkeinjekcióban részesült, ráadásul a továbbiakban az F1-es csapat tudását is felhasználhatja a tervek között szereplő középmotoros sportautó kifejlesztéséhez.
„Ez az Aston Martin és a Forma-1 számára is jelentős fejlemény – nyilatkozta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke. – Az Aston Martinnak szüksége volt arra, hogy jelen legyen az F1-es rajtrácson, mivel ez az egyik legismertebb sportautómárka a világon. Ez a megoldás 2021-től teljesen gyári hátterű Aston Martin F1-es csapatot jelent 2021-től.”
A hír izgalmas lesz a rajongók számára világszerte, valamint reflektorfénybe hozza Nagy-Britannia legkiválóbbnak tartott luxus-sportautógyártóját.”
Szafnauer kiemelte, az F1-es csapat remek platform marketingaktivitások lebonyolításához, vonzó üzleti lehetőségeket teremt és „nyilvánvaló technikai együttműködés” is lesz az autógyárral. „A következő évek során F1-es technológia szivárog majd be az Aston Martin termékeibe. Ez különösen releváns a középmotoros filozófia kapcsán, ami már kopogtat az ajtón.”
A csapatfőnöke elárulta, a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Stroll a múlt héten beszédet mondott a személyzet előtt, és kijelentette, a célja, hogy az Aston Martin a sportág egyik élcsapata legyen, a dolgozók pedig „büszkék, hogy egy legendás autógyártót képviselhetnek, ami visszatér a motorsportok csúcsára.”
Noha az együttműködést már bejelentették, a csapat csak 2021-től veszi fel az Aston Martin F1 Team nevet, ezzel együtt a Racing Point eltűnik majd.
„Izgalmas átalakulás, hogy gyári csapattá válunk és az év nagy része még rendelkezésünkre áll, hogy elvégezzük a változtatásokat – mondta az amerikai csapatfőnök. – Ezek többsége a színfalak mögött zajlik majd. Fontos, hogy nem vesszük le a szemünket a legfőbb, 2020-as feladatunkról, hogy az RP20-assal versenyképesek legyünk a pályákon.”