A Mercedes az idény során kilencedik alkalommal szerezte meg az időmérő első két helyét az Eifel Nagydíj kvalifikációján. A pole pozícióból ezúttal Valtteri Bottas indulhat, aki ebben a szezonban harmadszor győzte le csapattársát. Lewis Hamiltonnak viszont lehetne potenciális taktikai előnye, hiszen a Q2-ben futott első körök után a 2. helyen állt a sárga oldalfalú keverékeken, így továbbjutása nem forgott veszélyben. A Mercedesnél azonban úgy döntöttek, hogy lágyakra váltanak.
„Közepeseken is továbbjutottam volna – nyilatkozta a hatszoros világbajnok az első három helyezett részvételével zajló sajtótájékoztatón. – Azokon akartam rajtolni, mert én valamit mindig szeretek másképpen csinálni, de a csapat úgy döntött, hogy ugyanazokon az abroncsokon kezdjük meg a futamot.
Holnap meglátjuk, hogy ez jó döntés volt-e, de én biztos vagyok benne, mert a másik variáció egy kicsit nehezebb lett volna.”
Hamilton szavaiból ítélve tehát azért nem rajtolhat a közepes keverékeken, mert Bottasnak nem sikerült a sárga oldalfalú abroncsokon futott köre, és vele semmiképpen sem szerettek volna kockáztatni. Utólag kijelenthető, hogy a finn pilótának fél másodpercet kellett volna javulnia a továbbjutáshoz, de elmondása szerint nem érezte jól magát ezeken a keverékeken, mert már a szabadedzés sem alakult ideálisan.
„Amikor azokkal kísérleteztünk, a pálya még folyamatosan javult, úgyhogy nem lehetett sok következtetést levonni a gumi viselkedéséről. [A Q2 elején futott] köröm gyengén sikerült, mert a kivezető körömben nem tudtam kellően felmelegíteni az abroncsokat, úgyhogy örültem a lágyaknak.”
Hamilton esetében az is furcsa volt, hogy az időmérő második szakaszában jobb kört futott, mint a harmadikban, ami száraz körülmények között ritkán fordul elő.
A brit pilóta nem tudott magyarázatot adni a jelenségre. „Meg kell néznem az adatokat, de a Q2-ben egyértelműen jól éreztem magam, ami a Q3-ban egyik körömre sem volt igaz. A tapadás nem volt ugyanolyan.”
Az első sor miatt a Mercedes tűnik a futam legnagyobb esélyesének, de Hamilton kiemelte, hogy mindenki számára rengeteg az ismeretlen tényező. A 35 esztendős versenyző szerint az alacsony hőmérséklet szemcsésedést okozhat az első gumiknál, ugyanakkor az abroncsok összességében tovább bírhatják a száguldást.