A Formula E-nek évről évre egyre nagyobb a jelentősége az autósportban. Az elmúlt években több, nagy múlttal rendelkező autógyártó csatlakozott a sorozathoz, mint például az F1-ben sikert sikerre halmozó Mercedes, és a hírek szerint a McLaren és az Alpine is erre készül.
Ian James, a Mercedes Formula E-ben szereplő istállójának csapatfőnöke nemrég elmondta, nemsokára kétirányú lesz az átjárás az elektromos széria és a Forma-1 között mind pilóta-, mind mérnöki fronton. Előbbi vezérigazgatója, Alejandro Agag azonban úgy véli, hogy a folyamat itt még korántsem ér véget.
Bernie [Ecclestone-nak] át kellett volna vennie a Formula E irányítását, hogy meghatározzon egy keretrendszert, és el lehessen dönteni, milyen irányba viszik a sorozatot
– nyilatkozta a Car Advice-nak. – Presztízsét és közönségét tekintve a Formula E nagyon más a Forma-1-hez képest, de ezzel együtt is úgy gondolom, hogy a kettő összeolvadása jelenti a jövőt. Nem tudom, hogy ez mikor fog megtörténni, és hogy a részvényesek akarják-e egyáltalán.”
A spanyol üzletembernek azért van ennyire határozott álláspontja, mert meglátása szerint az autósport csúcskategóriájának tartott F1-nek előbb-utóbb az elektromosság útjára kell lépnie. Ezt viszont belátható időn belül csak a Formula E-n keresztül teheti meg.
„A Forma-1-nek elektromossá kell átalakulnia, és ha nem kezd valamit a Formula E-vel, ezt csak tizenkilenc éven belül tudja megtenni, mivel akkor jár le a licencünk, ami túl késő.
Huszonöt évre szereztük meg a jogokat, amiből eltelt hat, szóval tizenkilenc még hátravan.”
A Forma-1 azonban jelenleg nem ezen az úton jár, hiszen a tervek szerint a belsőégésű motor még a következő generációs erőforrásokban is szerepet fog kapni. Az elektromosság helyett inkább arra törekednek, hogy minél nagyobb arányban használjanak bio-, illetve e-üzemanyagot. Agag viszont úgy véli, ez csupán pótcselekvés.
„Rengeteg szó esik az e-üzemanyagról, de ez csak mesterséges találmány azok számára, akik nem látnak tovább a belsőégésű motornál. Semmi értelme nincs, kivéve, ha az ember nem akar változást. Én is szeretem a belsőégésű motorokat, de hamarosan véget ér a történetük.”