A Forma-1-es Magyar Nagydíj helyszínét az elmúlt közel négy évtizedben számtalanszor hasonlították a királykategória koronaékszerének számító monacói pályához, és egyszerűen csak házak nélküli Monacóként aposztrofálták, olyan aszfaltcsíknak, amelyen ugyan vannak bukóterek, de a tempó tekintetében semmiben sem különbözik a lassú, és bárminemű autóversenyre teljesen alkalmatlan hercegségbeli körtől. Ez az összehasonlítás azonban manapság már nem állja meg a helyét, legalábbis a Ferrarinál versenyző Carlos Sainz szerint semmiképpen sem. A spanyol pilóta véleményével az Alpine francia versenyzője, Esteban Ocon is egyetértett.
Sainz már a Ferrari versenyhétvége előtt kiadott futamelőzetésében is felhívta rá a figyelmet, hogy a Hungaroring a jelenlegi, minden korábbinál nagyobb leszorítóerőt generáló autókkal inkább középgyors pályának számít, majd a Magyar Nagydíjon a GPhírek kérdésére azt ecsetelte, hogy amikor 2015-ben, a Red Bull akkor még Toro Rosso néven futó testvércsapatánál vezetve először körözött F1-es autóval a mogyoródi dombok között, ez még egyáltalán nem volt így.
Az autóban ülve többé már nincs olyan érzésünk, hogy ez egy lassú pálya. Számomra sokkal inkább egy középgyors-gyors aszfaltcsíknak érződik lassú helyett.
Azért mondom ezt, mert emlékszem, hogy amikor 2015-ben, sokkal keskenyebb gumikkal és kisebb leszorítóerőt előállító autókkal versenyeztünk itt, a pálya lassúnak érződött. Ezekkel az autókkal és a 2017 óta elvégzett fejlesztésekkel – még úgy is, hogy mindenki megpróbálta lelassítani a kocsikat – tavaly 1:13-as körökre is képesek voltunk. Ezzel szemben emlékszem, hogy 2015-ben egy 1:20 alatti kör jó időnek számított."
Az idei autókkal az 1:13-as időktől ugyan elmaradtak (Hamilton pole-ja 1:15.419 volt), tavaly valóban mindkét Mercedes mélyen az 1:13-as tartományon belül autózott az időmérőn, ami azt nézve tűnik csak igazán elképesztőnek, hogy a Hungaroring régebbi, 400 méterrel rövidebb vonalvezetésén 1:13.333 volt a körrekord. Ezt Rubens Barrichello autózta 2002-ben, Hamilton tavaly pedig csak alig több mint egy tizeddel maradt el ettől.
„Az 1:13-as idő itt őrületes – mondta Sainz. – Nem hiszem, hogy eleget beszélünk arról, hogy 1:13-as köridőket megyünk a Hungaroringen. Negyedik-ötödik fokozatban jönnek a folyamatos irányváltások, szinte egyfolytában 190-200 km/h-s tempó fölött vagyunk. Persze van visszafordító az elején, de ez a pálya már nem érződik lassúnak. Ezért is mondtam, hogy a mi autónk nem olyan jó itt. Remélem, hogy jobb lesz, mint Silverstone-ban, de ez nem egy olyan lassú pálya, mint Monaco, ahol kitűnően szerepeltünk."
Hiába lett azonban gyors, a Hungaroring továbbra sem kedvez a kerék a kerék elleni versenyzésnek,
amire Sainz is utalt, mondván nem számít semmilyen változásra az előzések terén.
Ilyen szempontból Ocon szerint sem tartozik a legjobb helyszínek közé a magyar pálya, ám ő is úgy vélte, hogy vezetni kifejezetten élvezetes a Hungaroringen. „Egyetértek Carlosszal. Ami engem illet, mindig is szerettem ezt a pályát, mindig is az egyik kedvencem volt, nagyszerű emlékeim vannak a múltból innen a különböző autókkal futott időmérős köreimről – nyilatkozta a GPhíreknek. – Jó ritmusa van, a pilóta megteremtheti rajta a különbséget.
Összességében nem valami nagyszerű versenyzésre, mert nehéz rajta előzni, de időmérős és vezetési szempontból, valamint onnan nézve, hogy az ember élvezi a ritmusát, szerintem az egyik legjobb pálya."
Hogy ez jövőre is így marad-e, azt egyelőre korai megmondani, de annyi biztos, hogy a 2022-es autókkal eleinte másodpercekkel fognak elmaradni a mostani szinttől. Max Verstappen szerint nagy különbség azonban nem lesz. „Egy kicsit lassabb lesz egy körön, de nem hiszem, hogy nagy változás várható abból a szempontból, hogy miként kell beállítani az autót. Mindössze egy kicsit kisebb lesz a tapadás a kanyarokban" – felelte a GPhírek kérdésére a Red Bull holland pilótája.