Meggyőző fölénnyel zárta az élen az Abu-dzabi Nagydíj második szabadedzését Lewis Hamilton, a Mercedes pilótája a hosszabb etapokon nem tűnt ennyire kiemelkedőnek, de az egykörös tempójával mindenképpen az esélyesek közé tartozik. Hamilton méltatta a pályát, ami lendületesebb lett, ezáltal kedvezhet az autójának.
„Viszonylag jó napunk volt. Tetszik a pálya és az elvégzett változtatások is, sokkal élvezetesebb, jobb ritmusú lett. Mindannyian közel vagyunk egymáshoz, de túljutottunk az edzéseken, és még mindig a sötétben tapogatózunk a tempó tekintetében, de biztos vagyok abban, hogy szuperszoros lesz a küzdelem, ahogy az előző versenyeken is volt” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Hamilton egyelőre elégedett az autója beállításával is,
de elismerte, a változó körülmények miatt további finomításokra lehet szükség. A hétszeres világbajnok eddig ötször nyert a pálya régi nyomvonalán, tavaly viszont a koronavírus fertőzés után visszatérve vereséget szenvedett idei kihívójától, Max Verstappentől.
„Nem tűnik túl rossznak – mondta az autója balanszáról. – Jól indult, aztán az első szabadedzés során kissé romlott, aztán ismét jobb lett, miután a második tréningen változtattunk rajta. Most át kell néznünk az adatokat, hogyan legyen otthonosabb. A cél mindig mozgásban van, de jól állunk” – összegezte Hamilton a véleményét a második szabadedzés után.
A pálya nyomvonalának módosítása nem csak a köridőt és a pilótákra váró kihívást változtatta meg,
a csapatokat a kétkiállásos taktikák felé sodorja és papíron elősegítheti az előzést is, de Hamilton nem volt biztos abban, hogy ez be is következik. Elárulta, az egyik Red Bullt követve nem úgy tűnt neki, hogy könnyebb lesz a helyzet.
„Próbáltam követni a hosszú etapom során, szerintem [Sergio] Pérez mögött mentem, próbáltam üldözni őt, de nem volt könnyű, még mindig nem, de szerintem jobb lesz a helyzet annál, amit korábban láttunk. Ha a két autó nagyon közel áll egymáshoz, talán kissé más lesz a helyzet” – találgatott.
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elárulta, a pilóták eleinte a rövid, majd este a hosszabb etapok miatt voltak elégedetlenek, így kiemelte, hogy meg kell érteniük a változtatásaik hatásait. Ezt megjegyezte Bottas is, aki a második edzésen ráfutott a pálya poros ívére, és látványos drift után koccant a fallal is.
„Elég sokat változtattunk az autón az első és a második szabadedzés között, ez előrelépésnek tűnt, mert jobban éreztem magam az autóban, de egyik kör sem tűnt csodálatosnak. Még gyorsulnunk kellene. A közepes keverékű gumival volt egy jó etapom, az autó eléggé következetes volt, érezni lehetett, hogy a gyorsabb kanyarok a korábbiaknál jobban terhelik a hátsó tengelyt.”