DOHA, QATAR - NOVEMBER 19: Mercedes GP Executive Director Toto Wolff and Red Bull Racing Team Principal Christian Horner talk in the Team Principals Press Conference during practice ahead of the F1 Grand Prix of Qatar at Losail International Circuit on November 19, 2021 in Doha, Qatar. (Photo by Dan Istitene/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, ő és a Red Bullt irányító kollégája, Christian Horner is átlépett egy határt, amikor Michael Masi versenyigazgatónál próbáltak közbenjárni istállóik érdekében. A Mercedes csapatfőnöke egyetért Ross Brawn törekvésével, de szerinte az F1 sportigazgatója is felelős a kialakult helyzetért.
Számos tanulsággal szolgált az idei F1-es idény, azon belül is a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj. A közvélemény jelentős része Michael Masi eltávolítását követeli, mivel az F1 versenyigazgatója számos megkérdőjelezhető döntést hozott. Az utolsó futamon elrendelte, hogy az élen állók közötti lekörözöttek elmehetnek a biztonsági autó mellett, miután pár perccel korábban még ennek az ellenkezője volt a kommunikáció.
Ez sokaknál kiverte a biztosítékot, élen a Mercedesszel és annak csapatfőnökével, Toto Wolff-fal. Az idényzáró egy-egy pontján ő, valamint a Red Bullt irányító kollégája is egy bizonyos irányba próbálta terelni az ausztrál szakembert, amivel hatalmas nyomást helyeztek rá. Az osztrák üzletember elismerte, hogy ezek a megnyilvánulások egyikük részéről sem voltak helyesek.
Megvolt a lehetőségünk, hogy közvetlenül a versenyigazgatóval beszéljünk, és mivel annyira hevesen küzdünk csapataink érdekeiért, mindketten átléptük [a határt]
– idézi a Racefans. –Bizonyára szerepet játszott az idei hibás [döntésekben], hogy a csapatfőnökök nyomása nem tette könnyebbé a versenyigazgató életét.”
Wolff megtiltaná a csapatfőnököknek, beleértve saját magát, hogy a futam alatt kommunikáljanak a versenyigazgatóval. Ez normál esetben a sportigazgatók, vagyis a Mercedes részéről Ron Meadows, a Red Bull oldaláról Jonathan Wheatley feladata lenne, de a címvédő istálló első embere még az ő szerepüket is korlátozná.
„Úgy vélem, a csapatfőnöknek nem szabadna közvetlenül a versenyigazgatóhoz beszélniük – jelentette ki. – Ez a sportigazgatók feladata kell hogy legyen. Én még egy lépéssel messzebb mennék: szerintem a sportigazgatónak nem kellene lobbiznia a versenyigazgatónál, vagy nyomást helyeznie rá.
Úgy gondolom, hogy olyan helyzetekre kellene rámutatniuk, amelyeket a versenyigazgató vagy a kollégái esetleg nem vettek észre, de nem lobbizni, illetve nyomást gyakorolni.”
Ross Brawn, az F1 sportigazgatója nemrég elárulta, meg akarják tiltani a csapatfőnököknek, hogy a futam során a versenyigazgatóhoz beszéljenek. Wolff támogatja ezt a a törekvést, ugyanakkor rámutatott, hogy ha ezeket az üzenetváltásokat nem játszanák be a közvetítésbe, akkor a drukkerek felháborodásának mértéke minden bizonnyal messze elmaradna a mostanitól.
„Egyetértek Ross-szal, ugyanakkor őt és magamat is hibáztatom, mert részesei voltunk a döntésnek, miszerint az átláthatóság és a szurkolók szórakoztatása érdekében több rádióforgalmazás kerüljön be az adásba. Annyi minden történik ilyenkor, és a rajongók beleláthatnak az apró drámákba Lerobban az autó? Valamilyen stratégiai megbeszélést folytatunk? A szándék jó volt, de azt hiszem, túllőttünk a célon.”