Lehetőséget kínál, de azért egy csapásra nem old meg mindent a Forma-1-ben a tavaly bevezetett, az idei évtől 140 millió dollárosra csökkentett költségplafon, hiszen a középcsapatok lemaradása ettől még nem tűnik el minden területen, sőt, akadnak, akik így is kevesebbet fognak költeni, hiszen a 140 millió is sok nekik. Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke pedig kiemelte, hogy több területen is komoly lemaradásban vannak a nagycsapatokkal szemben.
Tost úgy véli, hogy míg a költségplafon erősen limitálta a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull lehetőségeit, a korábbi évek korlátlan költekezése során ezek a csapatok olyan előnyökre tettek szert, amelyeket nem lehet egyik napról a másikra ledolgozni.
„Továbbra is dolgoznunk kell az infrastruktúrán, hogy mindent optimalizáljunk.
Ha megnézem a szimulációs eszközeinket, és csak hallomásból tudom, hogy a topcsapatok mivel rendelkeznek, akkor elmondhatom, hogy nekünk egyszerűen nincsenek ilyen eszközeink
– idézi az Autosport az osztrák szakembert. – Az utóbbi években milliókat költöttek erre a területre. Megfelelő a költségvetésünk, de soha nem tudtunk ennyit invesztálni szimulációs eszközökbe, miközben ezek egyre fontosabbá válnak, mert egyre kevesebb időt töltünk a pályán. Ennélfogva szükség van rájuk, és ebben továbbra is vannak hiányosságaink."
Tost elmondta, hogy igyekeznek ledolgozni a hátrányukat, például a faenzai központban új csarnokot és épületet építenek, és „sok minden zajlik, hogy jó pozícióba hozzon minket", ugyanakkor kiemelte, hogy természetesen ez idő alatt a többiek sem egy helyben toporognak.
Az utóbbi két évben a mezőny hátsóbb régióiba visszaeső Alfa Romeo sem tétlenkedik, amely az olasz autógyártó és a kínai Csou Kuan-jü által érkező szponzoroknak köszönhetően nem lesz messze a 140 milliós plafontól. „Vannak még folyamatban levő tárgyalások szponzori oldalon és hasonlók, de
szerintem nagyon közel leszünk a költségplafonhoz. Ez hatalmas lehetőség a vállalatnak, erről meg vagyok győződve. És nemcsak a vállalatnak, hanem a csapatnak is. Ez más megközelítést, más mentalitást hoz, és mindenkinek lökést ad"
– nyilatkozta az Autosportnak Frédéric Vasseur csapatfőnök.
„A Forma-1-ben a folyamatok mindig csendesen zajlanak, mert a toborzás két-három évbe telik attól függően, hogy az ember kit akar. És akkor ott a tehetetlenség az autóval. Ez nem mindig volt könnyű, mert voltak gondjaink az elmúlt két-három évben, de ez ilyen.
És tökéletesen tudjuk, hogy ha eredményeket akarunk, először a ház alapjait kell felépíteni, és utána lépésről lépésre haladni
– ecsetelte a francia, de ő is figyelmeztetett, hogy ez még nem jelent automatikus sikereket. – Mindenki ugyanezt teszi. Mindenki próbálja jobbá tenni a pilótapárosát, a motorját, mindenki toboroz. Valószínűleg a legszebb része a munkánknak, hogy mindenki a teljesítményre koncentrál, és meg van győződve róla, hogy holnap jobb munkát fog végezni. Ez jelenti a fő motivációt."
„A végén viszont valaki első lesz, valaki pedig tizedik. Lesznek jó és rossz eredményeink, de a legfontosabb, hogy a vállaltnál mindenki meg van győződve róla, hogy a jó irányba tartunk. Ez fontos számomra, mert minden részvényes támogatására szükségünk van" – jelentette ki a csapatfőnök.