A Kanadai Nagydíjat megelőző csütörtökön adták ki a TD39-et, az irányító testület bejelentette, hogy beavatkoznak az autók pattogásának a visszaszorításába és/vagy megszüntetésébe. Ehhez a túl sok kilengést produkáló csapatoknak meg kell emelniük az autóik hasmagasságát, máskülönben ki lesznek zárva a futamokról. Nagy meglepetést okozott a Paddockban a hirtelen jött intézkedés, mert a csapatoknak nem volt idejük felkészülni rá.
Azután látott napvilágot az új szabályozás, hogy a mezőny néhány tagja felkereste az FIA-t, hogy lépjen fel a kezelhetetlen pattogás ellen. A Mercedes különösen hangos a problémával kapcsolatban, hiszen ők voltak az egyik olyan csapat, akik egyszerűen nem tudtak megküzdeni a feladattal, és jelentős lemaradásban vannak az élmezőny tagjaival szemben az idény feléhez közöledve.
Marko nem ért egyet az FIA döntésével
Marko rosszallásának adott hangot az FIA által életbe léptetni tervezett intézkedésekkel kapcsolatban, és azt javasolta, hogy a Mercedes találjon megoldást a pattogtatással kapcsolatos küzdelmeire.
„Nem hiszem, hogy az FIA döntései helyesek"
– mondta Marko a Sky Sports Germanynek.
Egy csapatnak, a Mercedesnek vannak a legnagyobb problémái, amire a szezon közepén reagál az FIA. Van ennél egy egyszerűbb megoldás is: csak fel kell emelni az autót. Akkor már nincs ilyen pattogás, de ennek nyilván ára van: elveszíted a sebességet.
"Az a tény, hogy megpróbálnak az FIA-ra nyomást gyakorolni, és olyan hatásköröket ráerőltetni, amelyek gyakorlatilag meghatározzák az autók beállítását, egy elhamarkodottan gyors megoldás, amelyet biztosan nem gondoltak át az FIA-nál."
A probléma megoldása a csapatok felelőssége
Marko szerint a csapatokon múlik, hogy saját problémáikat hogyan oldják meg a pattogtatással,
és úgy érzi, hogy a Red Bull versenyzői erre maximálisan jól felkészültek.
A pilótáink az egyik legfőbb erőforrásaink. Gondoskodunk arról, hogy kiváló fizikai állapotban legyenek.
– mondta a csapat tanácsadója.
Marko úgy véli, hogy további változtatásokat kell végrehajtani a műszaki irányelvben, hogy az hatékony legyen: "Még mindig van mit javítani, mert még sok paraméter túl homályos" - tette hozzá.
Kitennéd magad annak, hogy egy választott döntés határozza meg az autód beállítását. Ez főleg azt a csapatot érintené, amelyik a legjobban szenved a rosszul megválasztott kalibrálásaikkal.
- hívta fel a figyelmet Marko arra, hogy nem biztos, hogy a Mercedes a gyakorlatban is profitálna abból, ha a TD39-es irányelv szerint lenne felkészítve a versenygépük.
Helmut Marko odaszúrt Hamiltonnak a hátfájással kapcsolatban
A Mercedes különösen küzdött a pattogással az Azerbajdzsáni Nagydíjon, ahol
Lewis Hamilton arról beszélt, hogy elviselhetetlen hátfájást tapasztalt.
Úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnok nehezen száll ki autójából a futam leintését követően.
Hamiltonnak klasszisokkal jobb hétvégéje volt a Kanadai Nagydíjon, hiszen a szezonnyitó bahreini futam óta megszerezte első dobogós helyezését. Helmut Marko nem tudott ellenállni annak, hogy belekössön a hétszeres brit világbajnokba. A montreali futam után a német F1-Insidernek a következőket mondta:
Hamilton ma gyorsan kiszállt az autóból. Amikor a dobogón végzel, sokkal könnyebben megy ez.
- élcelődött a Red Bull tanácsadója.
Forrás