Az év első sprinthétvégéjével tér vissza a Forma-1 az Azeri Nagydíjon, ráadásul egy utcai pályán. A versenyzőknek az időmérő és a vasárnapi futam mellett szombaton egy 100 km-es rövidített versenyt is kell teljesíteniük Bakuban.
A csapatoknak több összeg jár a költségvetési plafon alatt a sprinthétvégékre, azonban az esetleges balesetekre hivatkozva a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner a közelmúltban elárulta, hogy
Mick Schumacher balesete a tavalyi Japán Nagydíj első edzésén 700 ezer dollárba került a csapatnak.
Az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatóját, Tom McCullought arról kérdezték, hogy a bakui utcai pályán rendezett sprintverseny okoz-e nekik további stresszt.
Igen, a költségvetési plafon felől nézve aggasztó a dolog. Lekopogom, de szerencsére eddig még nem volt sok kárunk balesetből és ez a három verseny egymás után elég komoly aggályokat vet fel nálunk"
- mondta McCullough.
A sprintversenyen még lehetnek változások, ugyanis a Forma-1 szeretne egy külön időmérőt is rendezni a rövidebb versenyre. Azt illetően, hogy erről mit gondol, McCullough úgy érzi, a csapatoknak már így is egy, a szokásostól eltérő menetrendhez kell alkalmazkodnia.
Műszaki szempontból nincs vele bajom. Úgy látom, hogy ha egy csapat jól reagál ezekre a változó formátumokra, hasznot is húzhat belőle.
Nem vagyok meggyőződve még az időmérőről, ahol a cél az, hogy a lassabb autók kerüljenek előre, ez az egyik ötlet, van egykörös időmérőről is szó, nem hiszem, hogy ez lenne a helyes irány és így a baleseteknek is nagyobb a veszélye."
"Szerintem a jelenlegi formátum elég nagy kihívás és jól működik. Ezt kellene még egy kicsit tartani, amíg többet megtudunk. Úgy érzem, kicsit kapkodás megy a szabályváltoztatással kapcsolatban és ez nem zökkenőmentes, szóval egyelőre maradnunk kéne a jelenlegi formátumnál és nem változtatni sokat. Ha viszont mégis változtatunk, azt rendesen kell csinálni" – jelentette ki McCullough.