Lewis Hamilton a 18. helyről indulva zárkózott fel a 9. pozícióig Sanghajban, de ezzel már sorozatban a nyolcadik futamán nem zárt a legjobb öt között. A Mercedes szóvivője szerint ebben az eredményben a biztonsági autós fázisoknak is szerepe volt, az F1-es Kínai Nagydíj hajrájában viszont Hamilton Oscar Piastrit már nem tudta megelőzni.
„Lewis az egész versenyen a hátsó gumik hőmérsékletével küzdött, amit valószínűleg az autó egyensúlya okozott.
Szerencséje volt a biztonsági autós fázisok miatt,
de végül nem tudta megszerezni a nyolcadik helyet a futam végén, mert nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni Piastrihoz képest" – állt a Mercedes hivatalos sajtóközleményében.
Lewis Hamilton az egész futamon panaszkodott az autójára a rádión keresztül, elsősorban az alulkormányzottságra és a futam elején a lágy keverékű abroncsok gyors kopására. A verseny után is beszélt ezekről.
„A verseny elején azt hittem, hogy talán eltaláltam valakit, mert
soha életemben nem volt még ennyire alulkormányozott az autóm,
ezért lassú tempóval fordultam be, aztán vártam, vártam és vártam. Tehát azt gondoltam, hogy megsérült az autóm, mert egy ponton sok törmelék is szállt a kocsikra, de csak a beállítás volt az oka, amit választottam. Ha jobb beállítások mellett döntünk, akkor talán ott lennénk, ahol George [Russell], de egyszerűen tovább kell nyomnunk – idézte a Motorsport Hamiltont, aki a verseny eleji szenvedésről is beszélt abban a tévhitben, hogy rajta kívül más nem rajtolt lágy gumikon. – Istenem, azt hiszem, én voltam az egyetlen, aki a lágyon volt, ami már az első kör után szétesett. Nagyon nehéz volt.”
Lewis Hamilton öt versenyhétvége után 19 ponttal az összetett 9. helyén áll, míg csapattársa, George Russell 33 egységgel a hetedik. A 2024-es Forma-1-es szezon május első hétvégéjén, a szintén sprintfutamos Miami Nagydíjjal folytatódik.
Hirdetés: Ha kedvet kapott a fogadáshoz, keresse fel a Szerencsejáték Zrt. Tippmix Pro oldalát, ahol azonnal fogadhat, játszhat, nyerhet.