Új tematikus tévécsatorna indul

Vágólapra másolva!
December 3-án, szombaton indul a TV Deko, a TV Paprikát is üzemeltető Filmmúzeum-csapat újabb vállalkozása. Elsőre 600 ezer magyar család jut hozzá a csatornához, mely egyszerre próbálja megszólítani a panellakókat, a kiskerttel rendelkező külvárosi lakosokat vagy a belváros szmogjában élőket. Kapnak műsort a megszállott pecások, de az amatőr lakberendezők is elleshetnek praktikus fogásokat.
Vágólapra másolva!

December 3-án indul az új tematikus tévécsatorna, a TV Deko. Az új csatorna az otthonra fókuszál, ezen belül lakásdekorációval, házépítéssel, kézimunkával, barkácsolással, kerttervezéssel, kertépítéssel, építészettel is foglalkozik. A TV Deko egyszerre három országban, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon indul. Nálunk 600 ezer háztartásba jut el első nekifutásra, míg tőlünk északabbra további 450 ezer család fogja az adást, miközben a csatorna egy képpel, de két hanggal (magyar és cseh) lesz látható. Műsor napi 14 órában lesz, reggel nyolc és este tíz óra között.

A TV Deko a TV Paprikát is üzemeltető Filmmúzeumhoz tartozik. Prokopp Dóra, a Filmmúzeum Rt. vezérigazgatója az [origo] kérdésére elmondta, hogy természetesen vannak külföldön is hasonló tematikus csatornák (így az Egyesült Államokban akad csak kertészettel vagy csak lakberendezéssel foglalkozó adó), ám ez a tévé mégsem tekinthető egy másolatnak. Sok saját gyártású műsort ígérnek, hiszen más érdekli a nebraskai farmert, mint a hazai kertészt, és gyökeresen más lehet egy kaliforniai és egy pesti társasházi lakos ízlése is. Prokopp Dóra szerint a TV Paprikánál is sikeresebbek a magyar műsorvezetőkkel (szakácsokkal, gasztronómiai szakemberekkel) felvett műsorok, mint a külföldről átvett és szinkronizált felvételek, a nézők már-már személyes ismerősként tekintenek a hazai arcokra.

Az új csatorna az ígéretek szerint gyakorlati tudnivalókkal és izgalmas ötletekkel áll elő, és egyik célja, hogy alkotásra ösztönözze azokat is, akik nem sokat törődtek eddig lakásukkal, házukkal. Akik nem bánták, ha foszlott a húszéves tapéta, akiknek nem szúrt szemet, ha rozsdás volt a vaskerítés, vagy akik a nagy gyom miatt már nem látták a kókadt füvet a kertben - ők is találnak maguknak érdekes műsort.

A TV Deko családi televízióként hirdeti magát, fő célcsoportját a 18 és 59 éves kor közti városi tévénézők alkotják. A csatorna vezetői azt remélik, hogy a TV Paprikához hasonlóan ez is egy népszerű tematikus csatorna lesz, amely megtalálja a maga nézői bázisát, és abban bíznak, hogy 2007 végére 1,5 millió háztartásban lesz fogható Magyarországon, míg Szlovákiában és Csehországban 1,1 millió család elérése a cél. Mint a csatorna vezetőitől megtudtuk, lesznek cseh műsorvezetők is, azaz nem csak magyar hangokat szinkronizálnak cseh nyelvre. Logikusan egy ilyen tematikus adó nem tud csak friss, új anyagot nyújtani, így gyakoriak lesznek az ismétlések: az ígéretek szerint egy adás legfeljebb tíz alkalommal kerül képernyőre.

Forrás: [origo]
Acél Réka az ócskapiacon

Néhány a saját gyártású műsorokból: a Zöldfül házigazdája McMenemy Márk, aki elvadult, gondozatlan kerttel rendelkező vidéki házba költözött, és azért, hogy a mindent ellepő gaz helyére valami esztétikus rend kerüljön, dísznövénykertész barátjával nekiállnak rendbe tenni a birtokot. Szórakoztató, humoros műsort ígérnek, miközben megtudja a néző, milyen az ideális madáretető, melyik fát hová és hogyan kell elültetni.

A Gyerekszoba című műsort Nagy Csilla vezeti, aki két gyerekével hagyományos és modern játékokat készít. Miközben a kicsikkel együtt dolgozik az anyagon, mesél egyes játékok eredetéről, történetéről, a hozzájuk kötődő népszokásokról, és vicces történeteket is előad.

Acél Réka műsor a Patina, ebben a műsorvezető elindul, ha lomtalanításról hall, de leáll alkudozni ószeresekkel is, miközben bekukkant ócskapiacokra is. A zsákmány tüzetes átvizsgálása után ezeket átalakítja, felújítja, megszépíti. Fűrészel, szegecsel, forraszt, fest, a cél pedig az, hogy bebizonyítsa, hogy kopott, ócska holmik is lehetnek - megújulva - a modern lakás friss elemei.