Beperelte a csirkebüfét a Louis Vuitton

2016.04.20. 15:29

Egy dél-koreai vendéglátós úgy gondolta, jó ötlet Louis Vuittonnak nevezni a gyorséttermét és a híres márka monogramját is felhasználni dizájnjában. A francia luxuscég viszont nem értett egyet a megoldással és most 3,5 millió forintos büntetést kell fizetnie. 

A Szöulban élő Kim egy csirkés gyorsétteremmel kívánt betörni a street food piacra, de nem talált a helynek igazán jól hangzó, könnyen megjegyezhető nevet. Az egész csirkét koreaiul tondaknak nevezik, ezért Kim úgy gondolta, vicces lesz, ha büféjét így nevezi el: Louis Vuiton Dak

A gigakonszern humorérzéke azonban nem túl fejlett, mert azonnal hitelrontást és jogosultság nélküli névhasználatot kiáltott. Különös tekintettel rá, hogy Kim még a márka híres monogramját is lenyúlta és a rántott csirke csomagolásán is felhasználta. 

Csirkés szatyorForrás: rocketnews24

Jogászok nyelvén

A Louis Vuitton mögött álló LVMH a dél-koreai hatóságokhoz fordult, amelyek megalapozottnak találták a panaszt és úgy döntöttek, a rántott csirkés Kimnek minden napra, amikor tovább használja a nem engedélyezett nevet és logót, 443 dollárt, azaz több mint 120 ezer forintot kell fizetnie. 

Ezután Kim megpróbált néhány változtatást eszközölni, például hozzáadta a „cha” előtagot az étterem nevéhez és áttervezte a csomagolást, de a Louis Vuitton még mindig nem volt elégedett és ismét bepanaszolta a bíróságon. A jog megint nem Kimnek kedvezett, az ítélet szerint 12850 dollárt, azaz 3,5 millió forintos büntetést kell fizetni a luxusmárkának. 

Azért nem volt rossz ötlet, igaz?Forrás: rocketnews24

Okos reklámköltség

3,5 millió forint ugyan aránylag soknak tűnhet, de ha mindezt reklámra költi egészen biztosan nem biztosított volna Kim éttermének akkora elérést, mint a Louis Vuitton által prezentált média hajcihő. Szóval akárhogy is hívják mostantól Kim büféjét, valószínűleg egész Szöul kíváncsi rá. Ügyes!

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK