A New York Times online kiadásának igazgatója, Martin Nisenholtz szerint a jövő a fizetett tartalmaké. A szakember egyben igyekezett meggyőzni a Jupiter Media Metrix piackutató cég New Yorkban megrendezett Media Forum-án résztvevő hallgatóságot, hogy kövessék a New York Times példáját, ahol a felhasználókat szép lassan átterelték az ingyenes tartalmaktól a fizetett tartalmak felé.
A Jupiter felmérése is ezt támasztja alá, mert e hónapban végzett felmérése szerint a fizetett tartalmak 2006-ra már 5,8 milliárd dollár bevételt hoznak, míg idén ez az összeg várhatóan 1,4 milliárd dollár lesz. Az online játékok és a zeneletöltések vezetik a listát: 1,8, illetve 1,7 milliárd dollárral - majd 2006-ban, jelenleg e két szegmens 260, illetve 30 millió dolláros forgalmat hoz. A Jupiter elemzői azt találták, hogy a megkérdezett felnőtt internet-használók 70 százaléka egyelőre nem is érti, miért kellene fizetniük az online tartalmakért. Igaz, a megkérdezettek 42 százaléka már számol azzal, hogy hamarosan fizetni kell a hálón is. Az is megnehezíti az áttérést a teljes előfizetéses rendszerre, hogy egyelőre rengeteg ingyenes anyag van a hálón.
A New York Times 1995 óta fokozatosan tért át a fizetős rendszerre. Egyrészt először is minden látogatónak regisztráltatnia kell magát és csak ezután jut be a híroldalra, de ha az archívumban keres valamit, vagy keresztrejtvényt óhajt fejteni, már fizetnie kell. Az MSNBC.com főszerkesztője, viszont Merrill Brown úgy véli, hogy soha nem jön el az az idő, hogy mindenért fizetni kell, mert a hirdetési bevételek lényegesebbek maradnak.