A részt vevő 40 háromfős csapat csak a verseny megkezdésekor kapta meg a feladatot: megépíteni és programozni egy olyan robotot, amelynek egy ismeretlen labirintust kellett feltérképeznie és abban különféle feladatokat végrehajtania.
A verseny 22. órájában egy újabb feladatot is kaptak a versenyzők: előre megadott koreográfiát kellett a robotok miniszámítógépeire programozniuk, úgy, hogy aztán azok képesek legyenek azt a Diótörő zenéjére előadni. A megoldáshoz a versenyzők szinte tetszőleges PC-n futó operációs rendszert és fejlesztői környezetet használhattak, külső segítséget - internetet és telefont - viszont nem. A versenyen a megfeszített munkában is végig jó volt a hangulat, arra is volt példa, hogy a rivális csapatok egymást segítették .
A zsűri a résztvevőket a kiadott feladatok teljesített hányada alapján pontozta. A legjobb csapat - Kovács Gábor (algoritmusok, grafika), Blahut György (grafika, AI, robotépítés), Szabó Balázs (LOGO, robotervezés/díszítés) - az elérhető 400 pontból 329-et kapott.
A teljes végeredmény, valamint az eseményről készült képek megtekinthetők a verseny honlapján.
Korábban:
24 órás programozói verseny a Műegyetemen