Vágólapra másolva!
Az előfizetéses formában DVD-ket kölcsönző amerikai cég fokozatosa átáll a neten streamelt videókra: jövőre már kizárólag on-demand videót kínáló, DVD nélküli csomagra is elő lehet majd fizetni náluk.
Vágólapra másolva!

A Netflix jövőre megkezdi az átállást az on-demand videóra azzal, hogy 2010-től bevezeti első, DVD nélküli előfizetési csomagjait - közölte a cég vezetője Reed Hastings a Bloomberggel. Az egyik legnagyobb amerikai DVD-kölcsönző két évvel ezelőtt indította el online streaming szolgáltatását, amely már több Bluray-lejátszón és Xboxon is elérhető.

A Netflix postai DVD-kölcsönzéssel alapozta meg sikerét: az előfizetők fix havidíjért cserébe egyszerre 3 filmet kaptak meg egy küldeményben a cég jellegzetes, piros logóval ellátott borítékjaiban, amelyek visszaküldése után jött a kvöetkező adag egy előre összeállított listából. Az internetnek kezdetben csak annyi szerepe volt a folyamatban, hogy itt lehetett kiválasztani a megtekinteni kívánt filmeket.

A cég fokozatosan bővítette a neten keresztül streamelt on-demand választékát, amely ma már 12 ezer címből áll, de eddig csak a DVD-s előfizetések mellett lehetett igénybe venni. Reed Hastings szerint egyértelműen az on-demand szolgáltatásé a jövő, ennek ellenére kétségeit is megfogalmazta a tervekkel kapcsolatban, mondván: a hasonló technológiai generációváltást végrehajtó vállalatok eddig rendre belebuktak a próbálkozásba.

A webes videók népszerűségének szakadatlan növekedése, és az on-demand szolgáltatás kedvező fogadtatása ugyan kedvező előjel a cég számára, de Netflixnek már most is konkurenciát jelentenek az első olyan videomegosztók, amelyek legális, és előfizetési díj nélkül, a megjelenített reklámokért cserébe nézhető filmeket és sorozatokat kínálnak, például a Hulu.com. Talán ez az egyetlen olyan trend, amely kétségessé teszi, hogy a DVD-vel bevált üzleti modellt teljes egészében át lehet majd ültetni a streamelésre.