Terjed a twitterezés, de sokan gyorsan lemorzsolódnak

2009.04.29. 14:48

Egyre több felhasználót hódít meg magának a Twitter nevű internetes üzenetküldő-szolgáltatás, az újonnan csatlakozott felhasználók többsége rövid idő alatt elunja a használatát.

A twitterezés egyre népszerűbb, a felhasználók száma exponenciálisan nő, de egy hónap után a csatlakozók 60 százaléka elunja - derült ki egy online médiakutató cég felméréséből. A Twitter szép karriert futott be az utóbbi hónapokban, de nem lesz képes fenntartani meteorszerű röptét, ha nem sikerül magasabb szintre emelni felhasználóinak ragaszkodását - jelentette ki a cége által készített kutatás alapján David Martin, a Nielsen Online kutatási alelnöke.

Martin stílszerűen vállalati blogján számolt be arról, hogy a twitterezők több mint 60 százaléka a belépését követő második hónapban már hűtlenné vált a közösségi mikrobloghoz, vagyis a visszatérési arány mindössze 40 százalékos.

"Ahhoz azonban kétség sem fűződhet, hogy a Twitter az utóbbi hónapokban exponenciálisan növekedett, nem csekély mértékben a hírességek csatlakozásának köszönhetően" - célzott többek között az amerikai talk show-királynő, Oprah Winfrey és Ashton Kutcher filmszínész belépésére.

A lemorzsolódásra figyelmeztetve ugyanakkor utalt arra, hogy amikor a Facebook vagy a MySpace közösségi portál járt hasonló gyerekcipőben, mint most a Twitter, felhasználóik visszatérési aránya kétszer akkora volt, és manapság is megközelíti a 70 százalékos szintet. Az alelnök azt is megemlítette, hogy Oprah belépése előtt a Twitter megtartó ereje csupán 30 százalékos volt.

Peter Kafka, a Wall Street Journal szakírója viszont úgy véli, a Nielsen adatai megtévesztőek. Szerinte ugyanis a piackutató cég csak a Twitter.com főoldalának látogatottsága alapján készítette a statisztikáit, ami pedig nem fedi le a szolgáltatás teljes felhasználói táborát, hiszen sokan célszoftvereken (kliensprogramokon, vagy akár mobilon) keresztül üzengetnek, vagyis nem térnek vissza rendszeresen a szájtra. Kafka kritikájának viszont az mond mond ellent, hogy a Nielsen adatait publikáló David Martin következetesen felhasználókról beszél blogbejegyzésében.

KAPCSOLÓDÓ CIKK