A Digital Music News egy nagy amerikai zenedisztribútornál dolgozó forrására hivatkozva azt írja, hogy az Apple Music alaposan rálépett a Spotify nyakára az Egyesült Államokban, pontosabban már túl is szárnyalta azt az előfizetők számában.
Ugyan az ingyenes változatának köszönhetően a Spotify összességében az Apple Musicnál jóval több felhasználóval rendelkezik az országban, azonban a havidíjat fizető ügyfelek számában most egy hajszállal megelőzte a vetélytársa.
Pontos számokat nem kaptunk, de mindkét szolgáltatás bő 20 millió fizetős ügyfelet tud felmutatni az USA-ban. A számítások szerint a Spotify havi 2 százalékkal, míg az Apple Music havi 5 százalékkal növeli az előfizetőinek számát.
Globálisan persze más a helyzet: a Spotify olyan 90 millió ingyenes és 70 millió fizetős, míg az Apple Music körülbelül 45 millió fizetős ügyféllel rendelkezik. Az Apple Musicnak nincs ingyenes verziója, csak próbaidőt kínál, a tipikusan 5-10 millió főnyi próbaidős felhasználója nincs benne a 45 millióban.
Az Apple Music egyesült államokbeli sikerének titka jó eséllyel az, hogy az iPhone mobilokon alapvetően megtalálható a kliensprogramja, ami óriási versenyelőnyt jelent.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!