Szerda este az Apple nagy csendben bejelentette, hogy október elsejével alaposan visszavágja az iTunes Affiliate Programját, kikerülnek belőle az appok. A marketingprogram lényege, hogy a regisztrált partnerek (tipikusan internetes híroldalak) részesedést kapnak az eladásokból, amennyiben az olvasóik a weblapjaikon elhelyezett linkeken keresztül vásárolnak az Apple internetes áruházaiban.
A meglehetősen elterjedt marketingmódszer számos párfős publikáció számára jelent kulcsfontosságú bevételi forrást, ilyen az iOS-es mobiljátékokkal foglalkozó TouchArcade is. A portál már 2017-ben is bajba került, mikor az Apple hét százalékról 2,5 százalékra csökkentette az appvásárlások után járó jutalék mértékét, azonban akkor a külsősök által készített tartalmakra és a rendezvényjárásra elkülönített büdzsék durva megnyirbálásával sikerült stabilizálni az anyagi helyzetét.
Ez most már nem opció, a TouchArcade főszerkesztői tisztségét 2009 óta ellátó Eli Hodappje nem tudja, hogy hamarosan miből tudják fedezni a működési költségeket. Az egyetlen ötlete az volt, hogy megemlítette újból az olvasóknak a portál patreonos oldalát: ha nem kapnak közösségi finanszírozást, akkor pár hónapon belül megszűnhet az oldal.
Az Apple tájékoztató e-mailje szerint azért nincs már szükség a partneri programra az appok esetében, mert elég jó lett az App Store appajánló algoritmusa.
Hodappje kiemelte, hogy a partneri program megnyirbálását pont azon a napon jelentette be az Apple, mikor elbüszkélkedett a legújabb rekord negyedévével: 53,5 milliárd dolláros bevétel és 11,5 milliárd dolláros profit mellett a jelek szerint az Apple-nek nincs pénze arra, hogy dobjon egy kis aprót az App Store és a fejlesztők sikeréhez az elmúlt évtizedben számottevően hozzájárult, és még jelenleg is hozzájáruló publikációknak.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!