Kihívót kaphat a PlayStation és az Xbox

slightly mad studios mad box játékkonzol
Mad Box
Vágólapra másolva!
A Project Cars fejlesztője a világ legerősebb konzolját készítené el.
Vágólapra másolva!

Nehezen hihető bejelentéssel kezdte az évet a Slightly Mad Studios játékfejlesztő cég ügyvezető igazgatója, állítása szerint körülbelül három év múlva piacra kerülhet a vállalat saját játékkonzolja. Ian Bell szerint a Mad Box lesz a világ legerősebb efféle eszköze: 4K felbontásban renderelheti a játékokat, a VR-headseteket pedig szemenként 60 képkocka/másodperces sebességgel fogja meghajtani. Teljesítményre egy jövőre erősnek mondható asztali számítógépnek felelhet meg.

Mad Box Forrás: Ian Bell / Twitter

Az egészet az teszi nehezen hihetővé, hogy az ügyvezető szerint nem egy konzolnak álcázott számítógépről van szó (a megboldogult Steam Machine gépek mintájára), hanem erősen testre szabott hardver dolgozik majd benne, mint az éppen aktuális PlayStationben és Xboxban. Állítólag már az AMD-vel és az NVIDIA-val is tárgyal a lehetőségekről a Slightly Mad.

Mindez jól hangzik, de elég nehéz figyelmen kívül hagyni az egész projekt körüli figyelmeztető jeleket. Vegyük csak sorra a legnyilvánvalóbb furcsaságokat és kihívásokat.

Egy nulla hardvertervezési tapasztalattal rendelkező játékfejlesztő cég ügyvezető igazgatója látszólag nem bírja tovább magában tartani, hogy szeretne készíteni egy bivalyerős csodakonzolt. Váratlanul nekiáll róla twittelni, azaz még csak nem is formálisan, egy céges sajtóközlemény formájában jelenti be a terméket.

A leírás alapján a csodakonzol technikailag kivitelezhető, de szükségszerűen egy kisebb vagyonba fog kerülni. Nem világos, hogy a gamerek nagy táborának miből tellene a megvásárlására, ráadásul a cég mivel venné rá a nagyobb fejlesztőket és kiadókat a támogatására.

Pedig mindkettő kulcsfontosságú.

A gamerek nem akarnak olyan konzolt venni, ami nem csak hogy méregdrága, de játékok sincsenek rá. Eközben viszont a nagy játékkiadók nem lesznek hajlandóak addig támogatni a hardvert, amíg nem fogyott belőle elég ahhoz, hogy anyagilag potenciálisan racionális legyen foglalkozni vele. Kontextusként a nagy kiadók jókora része még a Nintendo Switchre való fejlesztést sem volt hajlandó addig megfontolni, míg le nem repült belőle néhány millió darab a polcokról.

Mad Box Forrás: Ian Bell / Twitter

A játékoknál tartva nem világos, hogy milyen operációs rendszer futhat a konzolon, de a cég lehetővé tenné a saját játékmotorja ingyenes használatát a fejlesztők számára, hogy megkönnyítse a dolgukat. Ez a Mad Box mellett PC, PlayStation 4 és Xbox One platformokon is futtatható, azaz a használatával a fejlesztők minden fontos platformra el tudnák juttatni a játékaikat.

Ebből elég nyilvánvaló, hogy nem Windows fut majd a konzolon.

Viszont probléma, hogy a vállalat technológiáját specifikusan autós játékok készítésére tervezték, így drámai átalakítások nélkül lehetetlennek bizonyulhatna például egy nyílt világú Assassin's Creedet fejleszteni vele: sem maga a motor, sem pedig a fejlesztői eszközei nem támogatják ezt.

Egy ilyen helyzetben masszívan egyszerűbb és gyorsabb volna inkább átportolni az Assassin's Creed saját játékmotorját a Mad Boxra, mint az igényeknek megfelelően módosítani a Slightly Mad technológiáját.

Az ingyenes motorhasználat felajánlása minimum irreleváns a nagy kiadók számára.

Project Cars Forrás: Slightly Mad Studios

Mindeközben az indie fejlesztők talán hajlandóak lehetnének támogatni a konzolt, viszont ők az elképesztően szűkös anyagi erőforrásaik miatt nem tudnának olyan grafikájú játékokat készíteni, amivel kihasználhatnák és demonstrálhatnák a Mad Box képességeit, ezzel a játékaik mellett magát a konzolt is eladva. Plusz amúgy is kénytelenek lennének a többi konzolon és PC-n is megjelentetni a játékaikat, nem kellene hozzájuk Mad Boxot venniük a gamereknek.

A jelenlegi információk alapján érthetetlen, hogy a Slighty Mad főnöke miként akarja üzletileg sikeressé tenni a Mad Boxot.

Igazából már az is kérdéses, hogy a konzolvásárlók többségét egyáltalán mennyire érdekli a 4K és a VR (főleg az utóbbi), csak hogy a konzol alapvető koncepcióját se hagyjuk szó nélkül. A gamerek érdeklődését persze fel lehet kelteni a mindenféle rövidítésekkel, de hívószavakkal dobálózni könnyű, míg eladni a drága és kérdéses értékű holmikat már nehéz.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!