Kisvállalkozókat fosztogatnak a netes bűnözők

fixing install lock handyman home carpenter worker screwdriver door service room man repair old overall toolbox people job contractor holding person work change development high fix guy view manual improvement renovation young labor wood equipment craftsm
lakatos zárcsere
Vágólapra másolva!
Kanadában már legalább kétszáz céget károsítottak meg.
Vágólapra másolva!

A CBC szerint újabb típusú csalás terjed Kanadában, amely során vállalkozók e-mail-fiókjaiba törnek be a netes bűnözők, majd elektronikus levelekben őket megszemélyesítve pénzt csalnak ki az ügyfeleikből. Pontosabban a vállalkozókból, hiszen a csalás ellenére kénytelenek elvégezni az elvállalt munkát, vagy leszállítani a megrendelt terméket, elvégre az ő felelősségük, hogy ilyen visszaélés ne történhessen meg. Az ügyfél nem tudhatja, hogy a vállalkozó helyett egy csaló kér tőle pénzt, főleg mikor a valódi e-mail-címéről kapja az előlegkérő levelet.

Forrás: 123rf

A jelek szerint már kétszáznál is több vállalkozó esett áldozatul a kanadai csalóknak. A cikkben megszólaltatott egyik kisvállalkozó gránit és márvány munkalapokat készít, őt 2775 kanadai dollárral (olyan 643 ezer forinttal) károsította meg márciusban egy csaló. A beszámoló meghökkentő része, hogy egyelőre egyetlen ügyfél vagy vállalkozó sem kapta meg a kicsalt pénzét, ugyanis a fizetések nem klasszikus banki átutalással, hanem az e-mailt használó Interac fizetési rendszeren keresztül történtek.

A nagy kanadai bankok által közösen birtokolt Interac szóvivője csak annyit volt hajlandó elárulni az ügy kapcsán, hogy „nagyon nehéz" visszaszerezni a csalóktól a pénzt.

Helyi biztonsági szakértők szerint ennek oka, hogy az Interac egy elavult és naiv rendszer, amely a biztonság helyett a kényelemre és a gyorsaságra teszi a hangsúlyt. Ez a helyzet várhatóan egészen addig nem is fog megváltozni, amíg a népharag rá nem kényszeríti a politikusokat a biztonságát szabályozó törvény szigorítására.

A szükséges biztonsági fejlesztések persze pénzbe kerülnének, és a bankok együttműködésére is szükség volna, így a pénzintézetek illetékesei igyekeznek nem foglalkozni az ügyfelek csalásos panaszaival.

Az ügyfeleikkel és partnereikkel e-mailben kommunikáló vállalkozók persze elkerülhetik az áldozattá válást: olyan e-mail-szolgáltatást kell használniuk, amely kínál kétlépcsős hitelesítést. Ez azt jelenti, hogy a levelezőjük böngészős felületére való belépéskor nem csak a nevüket és a jelszavukat, de egy SMS-ben kapott vagy mobilappal generált kódot is meg kell adniuk.

A kétlépcsős hitelesítés közel száz százalékos védelmet nyújt a levelezőfiókhoz való illetéktelen hozzáférés ellen.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!