Az idei évben már nagyjából 13 milliárd dollár bevétele származott belőlük.

A háttérben zenét hallgatók rádiós jellegű hirdetésekkel való megszórása mellett a YouTube csendben egy további változtatást is bejelentett: a jövő év közepétől reklámokat futtat majd az olyan csatornákon, amelyek nincsenek benne a partneri programjában. Ezzel a lépéssel véget érnek azok az idők, mikor a kisebb csatornákon lévő videók megnyitásakor tipikusan nem találkoztak reklámokkal a nézők.

A kép csak illusztrációForrás: Fancycrave.com / Pexels

A lépés nem túlságosan meglepő annak fényében, hogy a YouTube az elmúlt évben folyamatosan és látványosan növelte a hirdetések mennyiségét és frekvenciáját a videomegosztón. Ez meg is látszik a bevételén, az idei évben szeptember utolsó napjáig 12,88 milliárd dollár bevétele származott a megjelenített reklámokból, ami éves összehasonlításban 23,5 százalékos növekedést jelent.

A reklámokkal újonnan megtűzdelt videók készítői nem kapnak jutalékot a YouTube-tól, hiszen csak a partneri programjában lévő csatornák tulajdonosai részesülhetnek az alkotásaikon keresztül szerzett hirdetési bevételből. A programban olyan csatornák vehetnek részt, amelyek legalább ezer feliratkozóval rendelkeznek, továbbá az elmúlt tizenkét hónapban össze tudtak hozni négyezer órányi megtekintést.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!