A közelmúltban nagy felhördülést okozott a játékos szcénában, mikor bejelentették, hogy dolgoznak minden idők egyik legikonikusabb japán stílusú szerepjátékának átdolgozásán. Az 1997-ben bemutatott Final Fantasy VII ugyanis a mai napig szent tehénnek számít, és sokan úgy voltak vele, hogy minek bolygatni a legendát. Ez a kiadót nem hatotta meg, és meg is jelent, ahogy kell a Final Fantasy VII jó pár platformra. A programnak elkészült végre a direkt PlayStation 5-re optimalizált változata, mi pedig megnéztük, hogy a felmelegített leves mennyire jó.
A Final Fantasy széria múltját és jelentőségét jól mutatja, hogy a 7. része is már lassan negyed évszázada, 1997-ben látott napvilágot, akkor még PlayStation 1 játékkonzolra. Az addig első sorban Japánban népszerű szériát ez az epizód tette világhírűvé, és népszerűvé, nagy lökést adva az úgynevezett JRPG (japán szerepjáték) stílus globális elterjedésének.
Eleinte kicsit tartottunk attól, hogy a mostani feldolgozás csak grafikai ráncfelvarrást jelent majd, de erről szó nincs szerencsére. A történet ugyan nagyvonalakban megegyezik az előddel, azonban a játékmenet jelentősen megváltozott, és igazodik a modern kor elvárásaihoz. Azt pedig elöljáróban fontos leszögezni, hogy a program azok számára is maximálisan élvezhető, akik eddig még nem találkoztak JPRG-vel, vagy nem ismerik a korábbi részek tartalmait. Totálisan laikusok, kezdők is belevághatnak, még csak manga- vagy anime rajongónak sem kell hozzá lenni, bár tény, hogy az ilyen irányú érdeklődés segíti a befogadást.
A FF7 Remake egy olyan jövőbeli Föld-szerű, emberek és mindenféle egyéb fajok által benépesített világban játszódik, ahol megfér egymás mellett a tudomány és a mágia, a lézerfegyverek, motorok, tündérek, unikornisok, számítógépek és szellemek. A bolygót nagy megavállalatok uralják, amelyek már a kormányok feje felett átnyúlva irányítják az emberek mindennapjait, a végletekig kiszipolyozva a természet erejét, a földenergiát, azaz az úgynevezett "Mako"-t.
Az egyik ilyen gigavállalat, a Shinra, amelynek központja a Midgar nevű többszintes, hatalmas lámpák által megvilágított lüktető város. Itt tevékenykedik egy csapat ökoterrorista, akik egy igazi nagy durranásra készülnek. A Shinra egykori zsoldosát felbérelve akarják felrobbantani az egyik központi reaktort, és itt kapcsolódunk be mi a sztoriba.
Az ilyen típusú szoftverekhez hasonlóan egy kisebb csapatot irányítunk, amelynek tagjai értelemszerűen eltérő képességekkel, tulajdonságokkal és felszereléssel bírnak. Tehát például az egyikük nagydarab, jól bírja az ütéseket, de cserébe lomha, és a mágiában nem túl járatos. Egy másik viszont törékeny apró hölgy, aki egy találattól kifekszik, azonban úgy mozog, mint a villám, és gyönyörű varázslatokat tud elővarázsolni a kabátujjából. A játék során az általuk kínált lehetőségeket kell kombinálni, hogy előrejussunk a történetben. A harcrendszer sokat változott a régi korok körökre osztott csatáihoz képest. Sokkal dinamikusabb, egy csomó minden valós időben történik, tehát az ügyességnek is nagy szerep jut a taktikázás mellett.
Természetesen, ahogy haladunk előre, egyre inkább megnyílik a kezdetben még csak zárt világ. A karaktereink fejlődnek, amelynek irányát a játékos szabhatja meg, és gyűjtögetik a jobbnál jobb cuccokat. A végső cél pedig, hogy megpattanjunk valahogy Midgarból, mert az elég hamar kiderül, hogy a főgonosz Shinra legyőzésére nincs reális esély. A cél érdekében különféle logikai, ügyességi és akciófeladatokat kell végrehajtani, amelyeket épp megfelelő arányban adagol a program, így nem éreztük egy pillanatig sem, hogy elunnánk magunkat.
A látványvilágtól előzetesen nagyon sokat vártunk, látva, hogy milyen stuffok jelennek meg PS5-re és az Xbox Series X-re, és nem is okozott csalódást a Final Fantasy 7 Remake. A grafika ugyanis valami döbbenetesen jó, a 4K felbontás (60 fps) és a nagy dinamikatartomány természetesen támogatott, a végeredmény pedig olyan, mintha egy interaktív, nagy költségvetésű modern animációs filmet néznénk.
Az animációk hibátlanok, a textúrák gyönyörűek, az effektek csodásak, egyszerűen nem lehet belekötni semmibe. A hangokat is nagyon jól eltalálták, a szinkron remek, a zene és a különféle zajok is rendben vannak.
A Final Fantasy VII Remake egy japán játék, és érződik is a hangulatán a szigetország kulturális öröksége.
A grafika minőségéről már esett szó, arról viszont nem, hogy az animés-mangás jelleg erősen megfigyelhető, de hát ez a sorozat egyik esszenciája, az lett volna a baj, ha ezt elengedik. Ha tehát valakinek bejönnek az ilyen típusú képregények, rajzfilmek és animációk, az biztos imádni fogja az FF7 Remake-et is. De akkor sincs különösebb baj, ha valakinek nem ez a stílus a szíve csücske, hiszen a játékmenet nagyon jó. Értelemszerűen azoknak ajánljuk, akik szeretik a kalandjátékokat, RPG-ket, JRPG-ket, szerepjátékokat, fantasykat. Tehát ha valaki rá van gyógyulva az autóversenyzésre vagy a focira, az azért ne vegye meg feltétlenül.
Mindent összevetve bátran kijelenthetjük, hogy a Final Fantasy VII Remake méltó lett a mára kultikus státuszba érett elődjéhez.
Egy nagyszerű feldolgozás, amely nem pusztán szolgaian másol, hanem önmagában képes demonstrálni a látványvilág, a hangulat és a játékmenet evolúcióját.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!