Az internetes vásárlások során a döntéshozatalt erősen befolyásoló tényezők a nézegetett termékek vevői által hagyott csillagos és szöveges értékelések. Ennek megfelelően már rég teljes iparág épült a hamis értékelések hagyására, ezekkel a gyártók vagy a forgalmazók a saját termékeik értékeléseit próbálják felhúzni, rosszabb esetben a konkurens termékek besározásával párhuzamosan.
A Mozilla tavaly érdekes üzleti lépést téve felvásárolta a Fakespot szolgáltatást, ez gépi tanulásos háttérrendszerrel próbálja kiszűrni a gyanúsnak tűnő termékeket és eladókat, továbbá a manipulált hatást keltő értékeléseket a támogatott webshopokban.
A szolgáltatás ingyenes, Android és iOS mobilappok mellett kiegészítőként az összes népszerű számítógépes böngészőhöz elérhető.
Most új fejlemény történt az ügyben, a Fakespot funkciói gyárilag bekerülhetnek a Firefoxba, tűnt fel váratlanul a böngésző egyes felhasználóinak. Az érdeklődésre a Mozilla megerősítette a helyzetet, állítása szerint szűk körben megkezdte az integráció tesztelését, egyelőre csak az egyesült államokbeli felhasználóinak kis táboránál tűnt fel a beépített Fakespot.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!