Győzike fenyeget és ünnepel

Vágólapra másolva!
Lassan véget ér a tavasz minden nagyobb tévécsatornán, jön a nyár, de legalábbis a nyári tévés műsorrend: nem biztos, hogy minden programmal találkozunk ősszel. Az év 22. hetének sztárja Győzike volt (régen végzett az élen), csak az ő főszereplésével készült reality-komédia érte el a kétmilliós nézőszámot - nem véletlenül fenyegeti a bulvárlapok olvasóit azzal, hogy ősszel visszatér. Jól ment az Áll az alku, de Berényiék sem pironkodhatnak.
Vágólapra másolva!

Győzike régen állt az élen, az utolsó előtti epizód után viszont újfent a lista élén találta magát a showman, 2 millió 51 ezer néző kacagott és kuncogott komikus kalandjain. Az Áll az alku változatlanul a dobogón található, ezúttal második pozícióban, a múlt keddi adást 1,94 millióan figyelték. A Barátok közt ugyanazon a napon teljesített legjobban, azaz kevés névnapi bulit rendezhettek a Jankák és Zsanettek, mert sokan ültek otthon a tévé előtt. A negyedik helyen ismét a TV2 található, az Aktív pénteki adásával, ezt pedig az RTL-es Esti Showder követi. A tízes lista második felében tanyázik a Fókusz, a Tények, az angol-magyar mecs, a Magyar vándor című magyar filmvígjáték (mely az egyetlen film a legnézettebb tíz műsor közt) és a Napló.

A Top 30-ból 16 műsorszám az RTL Klubon futott, 14 a TV2-n ment, az m1 ezúttal nem tudott felmutatni 1,2 milliónál nézettebb műsort. A Szenes-turné döntőjét a 18 év felettiek 12,7 százaléka, azaz közel 1 millió néző kísérte figyelemmel. A százperces műsor kedvéért a televíziózó felnőttek 22,6 százaléka kapcsolt az m1-re. A nyolc részből álló turné átlagos nézettsége a 18 év felettiek körében 1 millió 67 ezer fő volt, főképp idősebbek preferálták, nosztalgiázás végett. Az ötöslottó sorsolását - mivel ismét nagyobb összegről van szó - igen sokan követték az m1-en, 1,18 millió honfitársunk reménykedett a készülék előtt. A csatornán A makrancos hölgy 1 millió 34 ezer nézőt kötött le huzamosan, a Krém pedig 827 ezer nézőnek volt édes. A Gőg című sorozat újabb epizódja bő 800 ezres tábort nyert meg magának, és hasonló sokaságot érdekelt az Önök kérték.

A 18-49-es korcsoportban, a kereskedelmi célcsoportban szintén Győzike diadalmaskodott, 46 százalékos közönségaránnyal, így elképzelhető, hogy ősszel jön a folytatás. A showman a GfK Hungária Piackutató Intézet legújabb kutatása, a GfK Sztár Monitor eredményei szerint ott van a tíz legismertebb magyar médiaszemélyiség közt, a nyolcadik helyen, bőven 90 százalék feletti ismertséggel. Érdekessége a kutatásnak, hogy a 80 vizsgált médiaszemélyiség közt Győzike az egyik legkevésbé "szeretett sztár", ennek ellenére jó (néha kiváló) nézettséget hoz. Visszatérve a reklámozók kedvenc célcsoportjára: a fiatalabb nézők közel 38 százaléka nézte a Magyar vándor című filmet a TV2-n, a hétfői Barátok közt pedig 41,4 százalékos nézettséggel futott az RTL Klubon. A kereskedelmi célcsoportnál általában megfigyelhető, hogy több film szerepel a Top 10-ben, így a hazai komédia mellett múlt héten még a Több mint testőr és a Tango és Cash is bejelentkezett a felsőházba, a sorozatok (Cobra 11, Rejtélyek városa) mellett.

A Star Wars 2. - A klónok támadása a 12. helyen zárt a kereskedelmi célcsoportnál, a Gyilkos számok újabb részét majdnem minden harmadik fiatal néző látta. A Napló itt 30 százalék alatt maradt, népszerű az NCIS - Tengerészeti helyszínelők (közel 39 százalékos nézettség), viszont a célcsoportnál haloványan teljesített a Legyen ön is milliomos!, Vágó kvízének legnézettebb darabja (a keddi) 27,5 százalékos közönségarányt produkált.

mtv

Szenes-turné: ezúttal nem a tinik buliztak

A teljes lakosságnál 1,6 százalék az RTL Klub fórja, a teljes lakosságnál a TV2 két százalékkal van lemaradva. Az m1 felülmúlta tavalyi átlagát, múlt héten 14,2 százalékkal zárt a teljes lakosságnál. A Viasat 3 inkább a 18-49-es kereskedelmi célcsoportban méreti meg magát, itt 4,1 százalékot csípett meg.

Kalmár Csaba