Ritka az igazán jó tévéreklám

2006.12.29. 11:44

Olvasóink jelentős része elégedetlen a hazai tévéreklámokkal, sokan ötlettelennek, unalmasnak találják ezeket.

A tévéreklám legfőbb célja természetesen korántsem a szórakoztatás. Az egyre gyakrabban önálló művészeti ágként is elismert tévéreklám célja nem más, mint az igénykeltés, eladás, célja megismertetni a fogyasztót egy termékkel - és ha a készülék előtt szendergő, elmélázó tévézőt ötletes, szellemes kisfilmmel ébresztik fel, melyre netán még egy hét múlva is emlékezni fog, akkor a kreatívok is számíthatnak némi vállveregetésre és prémiumra a negyedév végén.

Kérdésünkre pár nap alatt 22 557 válasz érkezett. Olvasóink pusztán 1,1 százaléka elégedett maradéktalanul a hazai tévéreklámok színvonalával, ötletességével, játékosságával, míg további 5,6 százalék látja úgy, hogy igazi remekművek is akadnak, jóllehet, ritkán. A válaszadók bő fele, 50,3 százaléka gondolja úgy, hogy a helyzet elszomorító, de nem reménytelen, ritkán akad jó darab. A rovat olvasóinak bő negyede úgy véli, hogy a hazai tévéreklámok "fárasztóak, unalmasak", miközben további közel 9 százalék szimplán "ötlettelennek" definiálja a műsorokat megszakító blokkok tartalmát. Olvasóink 5,6 százaléka még ennél is tovább megy, szerintük a legtöbb magyar tévéreklám valójában nem saját szellemi termék, hanem lopott és átdolgozott anyag.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK