Megéri tébolyultan ordibálni

Vágólapra másolva!
Megéri dühödten rikoltozni, morcosan ajtót csapkodni, mogorván fel-alá masírozni, hisztérikus üvöltéseket hallatva autóba pattanni majd veszettül száguldozni, viccből vagy komolyan fenyegetőzni, összefüggéstelenül ordibálni: Győzike a teljes lakosságnál és a 18-49-es célcsoportban is legyűrte a hosszú hónapok óta vezető, így legyőzhetetlennek tűnő RTL-es szappanoperát. A TV2 ezúttal részsikereknek örülhetett, az élen az RTL-es műsorok végeztek.
Vágólapra másolva!

Az RTL Klub 26,7 százalékkal továbbra is a legkedveltebb hazai tévécsatorna. Négy százalékkal lemaradva követi a TV2, míg az m1-re általában 11,5 százalék figyel. A három nagy csatorna az összes tévéző 60 százalékának próbál vizuális szórakozást biztosítani. A fiataloknál, pontosabban az ötven alatti felnőtteknél az RTL közel 28, a TV2 bő 23 százalékot jegyezhetett fel. Változatlanul nem képes megtartani a 18 és 49 éves kor közti tévézőt az m1: alig 6,2 százalékot írhatott fel. Volt nap, mikor az ötven alattiaknak csak a 4,7 százaléka figyelte az MTV egyes számú csatornáját, ami arra utal, hogy a kínálat nem éppen fiatalos. A Viasat célcsoportjában 6,5 százalékot ért el.

A múlt héten némi meglepetésre Győzike legyűrte a hónapok óta listavezető Barátok közt-et: a családi házból kiszűrődő folyamatos ordibálásra közel kétmillióan kapták fel fejüket, miközben a Bk legerősebb estéjén 1,9 millió tévézőt szórakoztatott. A dobogóra felmászott még Fábry: a bekapcsolt tévék 42 százalékán az Esti showder futott abban a két órában. Az Irigy Hónaljmirigy-show-ra tíz tévézőből három kattant rá, a Jóban Rosszban szintén a tévézők 30 százalékát érdekli. Jó eredményt ért el az RTL Klub a Fókusz-szal, a Híradó-val, a filmjeivel, így nem is sajnálja annyira, hogy a teljes lakosságnál a Napló leverte a Cobra 11-et, House doki pedig a Miami helyszínelők-et. A kvízeknél nincs nagy változás, az Egy a 100 ellen legjobb eredménye 1,16 millió néző volt (ekkor a tévézők negyede követte), a Legyen ön is milliomos! viszont 33 százalékos közönségaránnyal ment egy jobb estén (1,14 millió néző, de egy órával korábban).

Az MTV legnézetteb műsora csak a 30. helyet csípte meg, a péntek esti Csináljuk a fesztivált című show 924 ezer magyart érdekelt. A szólás szabadsága ment még viszonylag jól, 600 ezer fölött végzett az Este, a Kékfény vagy az Önök kérték. A Krém félmillió alatt maradt, akárcsak a viszonylag új A la carte.

Ötven alatt

Öröm a népes sokaság, a teljes lakosságnál elért szép eredmény, de a kereskedelmi csatornák inkább a 18-49-es célcsoportra vadásznak. Itt is Győzike nyert, itt is a Barátok közt lett a második, de a képzeletbeli bronz Harry Potter nyakába került. Közel 40 százalékos közönségaránnyal ment az Esti showder, változatlanul szépen fut a Vészhelyzet.

Doktor House visszavágott a múltkor még győztes Miami helyszínelők-nek: ez két nagyágyú harca, a két sorozat számos országban ott van a Top 5-ben, külön pech a magyaroknak, hogy egy időben futnak. Igaz, hogy a lista élén RTL-es műsorok állnak stabilan, magabiztosan, a TV2-nek is lehetett még oka az örömre: a Napló lenyomta a Cobra 11-et, a Hősök meg kicsivel jobb nézettséget hoztak, mint a Dr. Csont. A Heti hetes ragyogó közönségarányt produkált, az épp tévéző fiatalok 43 százaléka követte, ki felszabadultan kacagva, ki pedig morogva a politikai elfogultság miatt.

Félmillió alatt

A kisebbek közül a Duna tévé a Helyet az öregeknek című magyar játékfilmmel vétette magát észre, közel 400 ezren pillantottak rá, de csak 173 ezren maradtak ott huzamosan. 127 ezren nézték a magyar futballbajnokit, 111 ezer magyar pillantott bele a Kívánságkosár-ba.

Az ATV-nél a Névshowr szerepelt szépen, közel 400 ezer nézőt vonzott, ennek bő felét tudta csak felmutatni a szombat este futó Humorbajnokság. Fásy Ádámmal ezúttal 184 ezren mulattak a képernyőre tapadva, Friderikusz pedig egy jobb estén 137 ezer tévézőt tartott a készülék előtt.

Kalmár Csaba

Szóljon hozzá!