Lepihent Győzike, ünnepelt Frei

Vágólapra másolva!
A Frei Dosszié tegnap adása rendhagyó módon nem egzotikus országokba vitte el a nézőket, hanem itthon nézett körül. Úgy tűnik, a hazai gondok jobban érdeklik a magyarokat - de a viszonylag jó adatok annak is köszönhetőek, hogy Győzike ezúttal nem bukkant fel a rivális csatornán.
Vágólapra másolva!

A teljes lakosságon belül ez lett az idei év legnézettebb Frei Dosszié-ja, amely műsorsávjában győzelmet aratott. Talán a téma teszi: a magyarok érdeklődőbbek, ha az ország problémáról van szó, és kevésbé figyelnek, ha egy dúsgazdag sejk aranykancsóit és pazar palotáit mutogatja, vagy ha Frei Tamás makulátlan öltönyben sétálgat egy izzadó mulatt munkásokkal teli brazil cukornádültetvényen.

Russell Crowe nem bírt Frei Tamással tegnap este: a teljes lakosság átlagosan 15,6 százaléka (1,46 millió fő) nézte, az éppen tévézők 33,3 százaléka választotta (SHR) a Frei Dossziét a TV2-n, szemben a konkurencia Majd ha fagy! filmjével, ami 9,9 százalékos nézettséget (923 ezer fő), illetve 21 százalékos közönségarányt produkált. Ezt az eredményt a teljes lakosság körében csak az első, januári adás tudta megközelíteni. A 18-49 közötti korosztályban a Dosszié új fejezete 14,4 százalékos AMR-t és 33,4 százalékos SHARE-t ért el, verve az RTL Klub 12, illetve 27,9 százalékos arányokat begyűjtő filmjét.

Némiképp árnyalja a képet, hogy ezúttal nem a nagy favorit Győziké-t küldte harcba az RTL, és nemigen lehet összehasonlítani két, igencsak eltérő hosszúságú műsor nézettségét, melyek csak részben futnak egymás ellen. A grafikon mindenesetre jelzi, hogy a Jóban Rosszban után az Egy a 100 ellen már igen halovány volt, ekkor a szárnyaló Barátok közt gond nélkül verte a mezőnyt. Míg Frei műsora és a vígjáték egymás ellen futottak, addig 18-49-ben előbbi volt a nyerő, de Liptai show-ja nem tartotta a lendületet, mert tíz után nagyjából egyformán teljesített a két nagy kereskedelmi csatorna.