Április 2-án az Éden Hotel a vége felé megizmosodott - talán a szex miatt, a 18–49-es korosztályban egy kis időre a legnézettebb csatornává tette a TV2-t – sok konfliktust generáló szereplője, Melanie ezért megy most felfelé a Médialiftben. Vele tart a Miami helyszínelők főszereplője, David Caruso is, miután a krimisorozat a nap harmadik legnézettebb műsorává tudott válni, az ötven év alattiak közül 319 ezren figyelték, 18,6 százalékos közönségarányt hozott.
A reggeli műsorok közül általában a Mokka megy a legjobban, most sem volt ez másként: a 8.08 –Minden reggel második felében az RTL Klub már nemcsak a TV2-vel, de az M1-gyel, a Coollal és a Film+-szal is viaskodott, az egyik műsorvezető, Somogyi Zoltán ezért kapott piros nyilat. Az alábbi grafikonokon jól látszik, hogy ki miért került be a mai Médialiftbe, illetve az esténél kitűnik az is, hogy nagyjából negyed óráig a Film+ volt a vezető csatorna – az Öld meg Rómeót! című akciófilm végére voltak ennyien kíváncsiak.
Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el, alatta pedig az látható, hogy a 18–49-es célcsoportban kiemelten fontos főműsoridőben miként alakult a közönségarány. Látszik, hogy az RTL Klubnak mennyivel nagyobb az előnye a 19-től 23 óráig tartó időszakban, illetve, hogy a közszolgálati csatornák az ötven év alattiaknál nem a legnépszerűbbek: a Duna TV a teljes napot tekintve az AXN-nel került egy szintre, miközben többek között a Viasat 3 is megelőzte.
A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.
Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.
Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.