Délután nagy harc volt a magyar tévék közt

Mr. és Mrs. Smith Angelina Jolie, Brad Pitt
Vágólapra másolva!
Július 13-án a 18–49-es célcsoport kedvence a Barátok közt volt, a korosztály 397 ezer tagja figyelte, hogy mi történik éppen a Mátyás király téren. Szépen teljesített a Dr. Csont és az Éjjel-nappal Budapest is, miközben a Duna TV nem tudott bejuttatni egy műsort sem a legjobb tízbe. 
Vágólapra másolva!
Forrás: Origo

Mai Médialiftünkben felfelé tart Azurák Csaba, miután a Tények a 18–49-es célcsoportban nézőszámban és közönségarányban is meg tudta előzni az RTL Híradó-t, a TV2-nek pedig az este legmagasabb közönségarányát hozta, 18,2 százalékot.

A szintén az esti műsorsávban versenyző Mehmet Kurtulus viszont talán éppen a programigazgatót hívja dühösen: Tetthely-beli karaktere, Cenk hiába kockáztatta az életét a július 13-i epizódban, az éppen tévéző ötven év alattiaknak csupán 2,2 százaléka volt kíváncsi rá.

A délután érdekesen alakult, egyszer ez, másszor az vette át a vezetést,

a Film+ azonban jó két és fél órán keresztül a legnépszerűbb csatorna tudott maradni. Ekkor ment a Mr. és Mrs. Smith is, amely a legmagasabb délutáni közönségarányt érte el a Film+-on, 10,4 százalékkal zárt. Nézze meg a napszakos grafikonokat:

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés
Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Mutatjuk azt a tíz csatornát is, amely a legmagasabb napi átlagos közönségarányt érte el az ötven év alattiaknál. Az RTL nagy fölénnyel nyert, miközben a Duna TV 3,5 százalékos teljesítménye csak a hetedik helyre volt elég, többek között a Comedy Central és a Viasat3 is megelőzte. A közmédia csatornái közül már csak az M2 fért be a legjobb tízbe, az utolsó helyre.

Forrás: Origo / Nielsen Közönségmérés

Nézettségelemző gyorstalpaló

A grafikonokon a közönségarányt százalékosan ábrázoltuk. Ennek a rövidítése SHR%. Azt meséli el, hogy az adott célcsoport éppen tévét néző tagjainak hány százaléka nézi a műsort. Minél nagyobb ez a szám, annál jobban örülnek a műsorkészítők és a csatorna vezetői.

Az oszlopdiagramon a tíz legmagasabb közönségarányt elérő csatornát mutatjuk. Mivel a három nagy országos televízió: az M1, a TV2 és az RTL más-más célcsoportot preferál, ezért mi is három mutatószámot használunk. A teljes lakosság a közmédia számára, a 18–49 éves kereskedelmi célcsoport – főleg főműsoridőben – az RTL-nek, míg a 18–59 évesek csoportja a TV2-nek fontos.

Ha kíváncsi arra, hogy a Nielsen hogyan méri a tévétársaságok nézettségét, akkor kattintson ide.