Ők a luxusprostik, akik lepipálják a Szex és New Yorkot

Vágólapra másolva!
Képzeljen el egy dél-amerikai sorozatot, amiben nem a tökéletesre sminkelt Juanita, és a szigorú tekintetű lovászfiú, Fernando José évődik fene nagy szerelem közepette, hanem luxusprostik kalandos életét nézheti, HBO minőségben. Van ilyen is.
Vágólapra másolva!

Az HBO 2014-ben indította el az O negócio (itthon A biznisz címen található meg) című brazil tragikomédiát, ami még nyomokban sem tartalmazza a korábban említett szappanoperás elemeket. A történet három São Paulóban élő luxusprostiról, Karinról, Magaliról és Lunaról szól. Mindhárman vonzó és intelligens nők.

Forrás: HBO Sajtószoba

A harmincas éveiben járó Karin marketing előadásokra jár, mert eldönti, hogy soha többé nem akar striciktől függeni. Miközben nagyravágyó tervei vannak a hivatásában, a saját érzéseivel harcol, amikor visszatér az életébe egy gyerekkori barátja, aki azonban nem akar rajta másokkal osztozni.

Az egyetemista Luna egy kamupasi segítségével titkolja el hivatását a családja elől.

Álma, hogy egy gazdag férjet fogjon magának, ezért pedig mindent meg is tesz, még egy olyan iskolába is belóg, ami gazdag örökös csemetéket készít fel az életre.

Forrás: HBO Sajtószoba

Magali azután dönt a simlis, hazardírozós életmód mellett, hogy családja mindent elveszít. A három nő összefog, hogy forradalmasítsák a szakmájukat. Közös álmuk, hogy a multik módszereihez hasonlóan, az új kor marketing fogásainak segítségével sikeres luxusmárkává váljanak.

A bizniszben pont ezek a kalandok szolgáltatják a legtöbb humort.

Például, amikor a helyi stricik királya, az üldözői miatt mindig vallást és nevet változtató Ariel, kiselőadást tart arról, hogy a nejlonzacskóval sétálgató férfiak, miért nem fognak tudni soha becsajozni. Vagy azt ecseteli, hogy ő bizony az életben mindent elfogad úgy, ahogy van, a háborút, a földrengést, de azt nem viseli el, ha egy szép nő becstelenné válik (mondja ezt a futtató).

Forrás: HBO Sajtószoba

Eközben a lányok újabb és újabb marketingstratégiával építgetik az üzletüket. Például felbérelnek egy kamu kuncsaftot, hogy tesztelje le a konkurenciát, akik megpróbálják lekoppintani az üzletüket.

A biznisz azok közé a sorozatok közé tartozik, ahol a főszereplők száma egyre csak bővül, és a mellékszereplőket szépen, lassan főkarakterré léptetik elő - ez pedig nem válik a sztori vagy az átláthatóság kárára. A készítőknek úgy sikerült felépíteniük a történetet, hogy az a férfi, és a női nézők számára is érdekes és izgalmas legyen. A biznisz vérbeli tragikomédia, bár ha rajtam múlna, több komédiát és kevesebb grace klinikás drámát tuszakolnék a forgatókönyvbe.

Forrás: HBO Sajtószoba

Ami számon kérhető a sorozaton, az az életszerűség. Persze Brazília messze van, de ettől függetlenül két dolgot nem tudok elhinni ennek a sorozatnak. Olyan ez, mint amikor Janka száját az Aranyélet-ben elhagyta az ikonikus mondat: „Ha haza tudsz hozni annyit, amennyiből megvan a havi nettó 700." Hát 700 ezerből azt a életszínvonalat nem tudják fenntartani, ez pedig olyan volt, mintha a nézőkön kívül, egy készítőnek sem esett volna le a stábban.

Pont ilyen életszerűtlen dolgok csúsznak be A bizniszbe is, csak itt a téma sokkal kényesebb. Itt ugyanis kis túlzással, de valahogy minden lány élvezi a szexet. Egyik luxusprosti sem úgy megy a „munkába", hogy „ezen a meneten is legyek túl". Bár minden évadban megismerjük egy-egy karakter múltját, az okot, amiért ezt a hivatást választotta, mindegyiküknek lehetett volna más választása.

Forrás: HBO Sajtószoba

A második évad feléig szinte nem is látunk csúnya, visszataszító vagy öreg klienst. Ezzel pedig támadási felületet ad a sorozat, hiszen az esetek túlnyomó részében unikornisos háttérrel, csillámporral leöntve mutatják be a luxusprostitúciót, ami finoman szólva sem a legjobb üzenet. De amikor ezt számon kérjük A biznisz-en, akkor azért mindenki előtt lebegjen ott a vörös lámpa, rajta a felirattal, hogy ez egy sorozat, nem dokumentumfilm: sorozatnak pedig egészen remek.

A biznisznek eddig három évada készült el, a negyediket 2018-ban mutatja be az HBO.