Júliusban a TV2 csatornát választotta a legtöbb tévénéző mind a három korcsoportban teljes napon (A18-59, A18-49, A4+). Az esti idősávban új műsorokkal találkozhattak a nézők, hiszen újra képernyőre került a Doktor Balaton és kiemelkedő eredményekkel indult a Szerencsekerék. A TV2 Csoport megőrizte piacvezető pozícióját mind a 3 kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), és a sikerhez nagyban hozzájárult az ötödik születésnapját ünneplő Mozi+ csatorna is, ami premierfilmekkel sok nézőt ültetett a tévékészülékek elé - áll a TV2 Csoport közleményében. 

A hónap eredményéhez nagyban hozzájárult a kirobbanó sikerrel visszatérő Szerencsekerék. A közkedvelt műsor 1997-től 2001-ig futott a csatorna műsorkínálatában, és most közel 20 évnyi szünet után Kasza Tibor vezetésével beteljesítette a visszatéréséhez fűzött várakozásokat. Az első adás 314 ezres nézettséget ért el a 18-59 évesek körében, amely 16,0%-os nézői részesedést jelentett, így 4,5 százalékponttal felülmúlta az RTL Klub azonos idősávját. Ennek a kimagasló eredménynek köszönhetően a Szerencsekerék volt a nap legnézettebb műsora a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban egyaránt.

Fotó: Csudai Sándor - Origo

Mindamellett, hogy a műsor indulásának első hetén (29. hét) az átlag nézői részesedés alapján a Szerencsekerék mind a két kiemelt korcsoporton magasabb eredményekkel zárt, mint az RTL Klub azonos idősávja (18-59-es korcsoportban a Szerencsekerék 14,9%-ot, míg az RTL Klub azonos idősávja 12,7%-ot, illetve 18-49-es korcsoporton a Szerencsekerék 15,4%-ot, az RTL Klub azonos idősávja pedig 13,5%-ot), a hét legnézettebb műsora címet is magáénak tudhatta. Végül sikeresen zárta a hónapot is, a 10 adás a 18-59 évesek körében átlagosan 15,0%-os nézői részesedést mondhatott magáénak, amivel az idősávja legnézettebb műsora lett.

Doktor BalatonTV2

Július 5-től újra izgulhatnak a nézők a balatonmeggyesiekért, hiszen este 19 óra 55 perces kezdéssel ismét képernyőre került a Doktor Balaton, ami júliusban a teljes lakosság körében átlagosan közel 400 ezres nézettséget ért el, és ezzel az idősávja legnézettebb műsora lett. A 18-59 éves nézők is szívesen választották esti szórakozásként, ebben a korcsoportban átlagosan 142 ezres nézettséget mondhatott magáénak a hónapban.

A nyári hónapokban is naprakész és érdekes témákkal találkozhatnak a nézők a TV2 reggeli műsoraiban, a Mokkában és a Mokkacinoban. Az átlag nézői részesedésük alapján, az év eddigi hónapjaihoz hasonlóan júliusban is magasan nyerte saját idősávját mindkét műsor mind a három korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+). A Mokka kiemelkedő eredménnyel büszkélkedhet fő konkurenséhez az RTL Klubhoz képest, hiszen átlag nézői részesedés alapján a 18-59 évesek körében 16,3%-ot, a 18-49 évesek körében 17,1%-ot, a teljes lakosság körében pedig 18,9%-ot ért el, míg fő riválisa az RTL Klub azonos idősávja azonos sorrendben átlagosan 6,1%-ot, 6,7%-ot és 5,7%-ot.

TV2

Júliusban is erős eredményeket értek el az esti hírműsorok, a Tények átlagosan a 18-59 éves nézők 15,5%-át, a 18-49 éves nézők 14,9%-át, a négy éves vagy annál idősebb nézők 20,7%-át nyerte meg magának, amivel a teljes lakosság körében az idősávja legnézettebb műsora lett. A Tények Plusz is nyerte saját idősávját a fő riválisával szemben a teljes lakosságon belül, a műsort júliusban átlagosan a négy éves vagy annál idősebb nézők 14,5%-a választotta, míg az RTL Klub azonos idősávját 12,7%.

A csatornacsaládok versenyében, mint eddig az év minden hónapjában, júliusban is a TV2 Csoport csatornáit választotta a legtöbb tévénéző, átlagosan a 18-59 éves nézők 21,8%-a, a 18-49 éves nézők 20,6%-a és a négy éves vagy annál idősebb nézők 23,8%-a. A TV2 mellett ehhez a sikerhez nagyban hozzájárult a TV2 Csoport kábelportfóliója is.

A TV2 Csoport kábelportfóliójának júliusi nyertese az ötödik születésnapját ünneplő Mozi+ csatorna volt, mely a 18-59 éves nézők 3,9%-át ültette le a tévékészülékek elé, és ezzel az idei év első hét hónapjának átlag nézői részesedését tekintve 2021 legnézettebb kábelcsatornája.* Ebben a korcsoportban a júliusi átlag nézői részesedést tekintve csupán a TV2, az RTL Klub és M4 Sport tudta felülmúlni a Mozi+ csatornát, azonban fő riválisát, a Film+ csatornát (3,6% SHR) - 2021 többi hónapjához hasonlóan - továbbra is megelőzi a csatorna toplistán.

A TV2 Csoport kábelportfóliójának sikereit tovább növelte júliusban az Izaura csatorna is, mely a tavalyi év azonos időszakának átlag nézői részesedéséhez képest 0,3 százalékpontot javítva, 2021 júliusában a 18-59 éves nézők körében 1,7%-os közönségarányt ért el.

*Egész nap, SHR% alapú kábelcsatorna toplista

Live + As live adatok

Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás