Elképesztő siker a mozikban Taylor Swift koncertfilmje

music Horizontal
US singer-songwriter Taylor Swift performs onstage on the first night of her "Eras Tour" at AT&T Stadium in Arlington, Texas, on March 31, 2023. (Photo by SUZANNE CORDEIRO / AFP)
Vágólapra másolva!
Annak ellenére, hogy az október általában a horrorfilmekről szól a mozikban, a péntek 13-i hétvégén Taylor Swiftre voltak a legtöbben kíváncsiak. Világszerte a The Eras Tourt nézték a legtöbben a hétvégén. A mozibevételek 70 százalékát tette a film a három nap alatt, a 128 millió dolláros debütálása után a következő legnézettebb film csak 11 milliót tudott összeszedni péntektől vasárnapig.
Vágólapra másolva!

Taylor Swift: The Eras Tour

A hétvégén debütált a mozikban a Taylor Swift: The Eras Tour című koncertfilm, és óriási siker volt. Péntektől vasárnapig világszerte 128 millió dollár értékben váltottak jegyet a filmre a Swift-rajongók - írja a Világgazdaság.

Ezzel a The Eras Tour lett minden idők legsikeresebb koncertfilmje, és az eddigi legnagyobb bevételt hozó októberi premier díját is bezsebelte.

Forrás: AFP/Suzanne Cordeiro

A koncertfilm az énekesnő karrierjének szakaszait mutatja be. Az alkotást a rajongók imádták, voltak mozik, ahol a vetítés után spontán bulik alakultak ki.

A film hatalmas anyagi siker, hiszen nagyjából 10-20 millió dolláros büdzséből varázsolt 129 millió dollárt a debütáló hétvégéjén.

Az ördögűző: A hívő (The Exorcist: Believer)

Ötven évvel Az ördögűző premierje után a Universal Pictures filmstúdió úgy döntött, hogy itt az ideje folytatást készíteni a világ egyik legkultikusabb horrorfilmjéhez. Az ördögűző: A hívő a filmben is ötven évvel jár az eredeti történet után.

Az ördögűző: A hívő október 6-án (Magyarországon október 5-én) debütált a mozikban, a nyitó hétvégéjén pedig

világszerte majdnem 85 millió dollárt kalapozott össze.

A film globálisan a nézettségi listák második helyére tudott felkapaszkodni, de a teljesítménye rendkívül negatív a kasszáknál. A második hétvégéjén mindössze 11 millió dollárért váltottak rá jegyet a nézők.

Ez a nagy visszaesés egyrészt annak tudható be, hogy a mozinézők 70 százaléka Taylor Swiftre volt kíváncsi, másrészt a horrorfilmnek a rendkívül negatív kritikusi és nézői visszajelzések sem tettek jót.

Az ördögűző: A hívő Forrás: UIP-Duna Film

Mancs őrjárat: A szuperfilm (PAW Patrol: The Mighty Movie)

A nézettségi rangsor harmadik helyére így került oda a Mancs őrjárat egész estés filmje, amely az elmúlt hétvégén 7 millió dollárt keresett. Az animációs film nem a minősége, hanem a konkurencia miatt esett vissza ekkora mértékben. Megjelenése óta összességében eddig 126 millió dollárt keresett globálisan a kutyás film, amire a készítők büszkék lehetnek. Ezzel megnégyszerezte a 30 millió dolláros büdzséjét.

Fűrész X. (Saw X)

Ugyan Taylor Swift miatt szinte minden film jelentősen háttérbe szorult a mozikasszáknál, a Fűrész tizedik része még egész jól tartotta magát. Közönségének alig több, mint 27 százalékát veszítette el az előző hétvégéhez képest, ami azt jelenti, hogy

az elmúlt három napban 5,7 millió dollár bevételre tett szert.

A trancsírozós horrorfilmek legnépszerűbb szériája, a Fűrész friss epizódja viszonylag jó értékeléseket kapott.

Fűrész X Forrás: Fórum Hungary

Az Alkotó (The Creator)

Az idei év egyik legnagyobb bukása lehet Az alkotó. A film a harmadik hétvégéjén mindössze 4,3 millió dollárt keresett, a megjelenése óta pedig 79 millió dollár értékben váltottak rá jegyet a nézők. Ez a szám kifejezetten tragikus, ha hozzátesszük, hogy 80 millió dolláros büdzséből készült.

+1 Szeánsz Velencében (A Haunting in Venice)

A Szeánsz Velencében Agatha Christie egy kevésbé ismert történetét dolgozza fel, a Halloween és a halált. Úgy lett globálisan a hatodik legnézettebb mozifilm a hétvégén, hogy

mindössze 2 millió dollárt költöttek rá a nézők az elmúlt három napban.

Szeánsz Velencében Forrás: 20th century Fox

A film egy hónap alatt 106 millió dollárt keresett világszerte, ami kifejezetten elkeserítő a 60 millió dolláros büdzséje mellé.