Rábukkantak az eddig ismert legidősebb csillagra

Az égitest nem sokkal az ősrobbanás után jött létre, és viszonylag közel van a Földhöz.

Az Ausztrál Nemzeti Egyetem csillagászcsapata a világegyetem eddig ismert legöregebb csillagára bukkant rá – írja a Science Daily. A tudósok szerint az égitest nem sokkal az ősrobbanás, azaz a Nagy Bumm után jött létre, 13,7 milliárd évvel ezelőtt. A felfedezés először tette lehetővé a csillagászok számára, hogy megvizsgálják az első csillagok vegyi összetételét, így fogalmat alkothatnak arról, milyen volt „csecsemőkorában" az univerzum.

A csillagot a Coonabarabrantól 27 kilométerre található Siding Spring Obszervatórium ANU SkyMapper távcsövével fedezték fel, amely képes az alacsony vastartalmú csillagokat megtalálni a színképük alapján. A teleszkóp működése első évében 60 millió csillagot fényképezett le.

Az égitest körülbelül 6 ezer fényévnyire található a Földtől, ami csillagászati léptékkel viszonylag közelinek mondható. A felfedezésról a Nature folyóirat közölt legutóbbi számában közöltek tanulmányt, az eredmények pedig hozzásegítenek annak megértésében, hogy miként nézett ki a Világegyetem nem sokkal az ősrobbanás után.